سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 707973

  بازدید امروز : 26

  بازدید دیروز : 5

تکلیف الهی

 
فرستاده تو میزان خرد تو را رساند و نامه‏ات رساتر چیزى است که از سوى تو سخن راند . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: پنج شنبه 94/2/17::: ساعت 10:51 عصر

مذاکرات هسته ای بحث های داغ سیاسی یکی دو سال اخیر بوده است.

دغدغه ها و دلواپسی ها که مذاکره کنندگان هسته ای ما در ژنو به چه توافقی می رسند، در لوزان چه امتیازهایی می دهند، در مقابل چه به دست می آورند؟، آیا منافع ملت تأمین می شود؟، آیا در موضع ضعف شکست قرار می گیریم یا موضع اقتدار و عزّت؟ و ...

امّا حدود 12-11 سال قبل که همین تیم مذاکره کننده بر مسند امور بودند دغدغه ها و دلواپسی ها بر سر این بود که آیا مذاکره کنندگان تن به پذیرش پروتکل الحاقی خواهند داد یا خیر؟ و پذیرش NPT چه تبعاتی برای ما خواهد داشت؟

نشریه پرسمان در آن زمان مصاحبه مفصلّی با یکی از دانشمندان هسته ای انجام داد که بر خلاف جو موجود، به شدت مخالف پیوستن ایران به این پروتکل بود و پذیرش NPT را به منزله پذیرش شکست می دانست و اعتقاد داشت در این صورت شکست نخورده در موضع شکست قرار خواهیم گرفت.

نمی دانم چرا در این بازار داغ مباحث هسته ای هیچ خبری از ایشان نیست؛ لذا فکر می کنم بازخوانی مصاحبه ایشان- که در نشریه شماره 14 پرسمان در آبان ماه سال 1382منتشر شده بود- خالی از لطف نباشد:

ادامه مطلب...

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


تکلیف الهی

همایون سلحشور فرد
زبان و قلم، شمشیر ماست برای دفاع از حق و حقیقت و زدن باطل؛ در ضمن کارشناس بهداشت محیط هستم و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک