سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 709562

  بازدید امروز : 80

  بازدید دیروز : 100

تکلیف الهی

 
هر که خردش را در اختیار گرفت، حکیم است . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: یکشنبه 101/3/15::: ساعت 10:49 صبح

نقدی بر برخی ایرادات بنی اسراییلی نسبت به سرود "سلام فرمانده"

روح‌الله نبی (علیه‌السلام) اعلام کرد مَنْ أَنْصَارِی إِلَى اللَّهِ؟ چه کسی حاضر است دین خدا را یاری کند؟ حواریون گفتند نَحْنُ أَنْصَارُ اللَّهِ؛ ما حاضریم (1).

حواریون فقط 12 نفر بودند.

اما روح‌الله خمینی (ره) وقتی اعلام کرد چه کسی حاضر است دین خدا را یاریی کند، تا حالا 300 هزار نفر فقط در کشور ایران و منطقه در عمل نشان دادند که حاضرند در راه یاری دین خدا جان بدهند.

حالا این روزها یک مداحِ فرزند روح‌الله خمینی در قالب یک سرود ساده جار زد که چه کسی حاضر است امام زمان (عج) را یاری کند؟ سید علی دهه نودی‌هایش را فراخوانده است که به یاری حضرت بشتابند.

هزاران نفر  در هر استان فقط از نوجوانان با جان و دل جمع شدند و با ذوق و شوق خبردار ایستادند و اعلام کردند که ما حاضریم.

آیا شک دارید همه پیامبران الهی (علیهم السلام) حسرت یک چنین تجمعاتی از مؤمنین را داشتند؟!

فقط 12 نفر جمع شدند و به روح‌الله نبی گفتند ما حاضریم دین خدا را یاری کنیم.

نمی‌دانم دیگر چرا برخی افراد متدیّن از تجمعات همخوانی سرود "سلام فرمانده" دردشان آمده است؟!

برخی خرمقدّس ها می گویند که «چرا در شب شهادت امام صادق (علیه السّلام) در ورزشگاه آزادی کنسرت برگزار کردید؟»

اول اینکه به این همخوانی و سرود حماسی، کنسرت نمی گویند.

دوم اینکه دعای عهد با امام زمان (عج) از آموزه های خود حضرت امام صادق (علیه السّلام) است که یک جمع هنرمندی با ترکیبی ساده از هنر شعر و موسیقی و سرود و همخوانی، حقایق و مضامین عرشی این دعا را به فرش آوردند و برای کودکان و نوجوانان ملموس و محسوس کرده اند.

به نظر شما اینکه عده ای جمع بشوند و بگویند ما حاضریم دین خدا را یاری کنیم، موجب تسلای خاطر ائمه اطهار (علیهم السلام) است یا موجب رنجش این ذوات مقدّسه؟

و سوم اینکه اصلاً شب شهادت نبوده چون که مراسم مذکور در عصر روز قبل از شهادت برگزار شده و همه می دانند که شب شهادت به پس از اذان مغرب روز قبل اطلاق می شود.

 

می گویند «چرا مردم آبادان عزدارند، شما کنسرت برگزار کردید؟» که جواب اطلاق کنسرت به این سرود ساده حماسی را دادم، مردم آبادان هم مردم حماسه اند و اجرای این سرود خود نوعی همزادپنداری با آن هاست و در این مراسم نیز شرکت کنندگان ضمن همخوانی این سرود، با جان و دل برای مردم آبادان دعا کردند.

 

عده ای می گویند «چرا در برخی اشعار این سرود به جای اینکه امام زمان (عج) مطرح باشد، شخص دیگری مطرح شده است؟» در حالی که از ظاهر و باطن شعر مشخص است که سید علی فراخوان زده برای یاری امام زمان (عج) و هرگز مانند سران قدرت طلب دنیا به سوی خودش دعوت نکرده است.

مردم اگر به سیدعلی خامنه ای ارادت دارند و اعلام آمادگی می کنند که یاری اش کنند به خاطر این است که او مردم را به امام زمان (عج) و یاری دین حق فرا می خواند.

هر وقت شخصی در مقام رهبری این نظام مردم را به سوی خود فرا بخواند، به قول مرحوم علامه مصباح یزدی از ولایت ساقط می شود و می شود ولایت طاغوت؛ ساقط کردنش می شود واجب و اطاعت کردن از او می شود حرام.

می گویند «هواداران هیتلر هم سرود "سلام فرمانده" می خوانند»! اما آیا اطاعت از اربابان قدرت طلب دنیا که مردم به سوی خودشان فرا می خوانند، مساوی با اطاعت از عالم وارسته و مجاهدی است که مردم را به یاری دین خدا و زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) فرا می خواند؟ هَلْ یَسْتَوِیَانِ مَثَلًا ؟! (2) مَا لَکُمْ کَیْفَ تَحْکُمُونَ ؟! (3)

حالا چون هوادارن فرد خبیث و جنایت کاری مثل هیتلر برای او سرود خوانده اند، دیگر هیچ کس نباید برای تهییج مردم به دفاع از دین و شرف و وطن و ناموسشان سرود بخواند؟! جلّ الخالق !!!

می گویند «پس چرا اجازه نمی دهید خانواده ها و زنان و دختران ما برای تماشای فوتبال به ورزشگاه ها بیایند؟» واقعاً شما متوجه نیستید با فحش های رکیک و سنگ پراکنی ها و ... که برخی هوادارن تیم های فوتبال نثار یکدیگر می کنند و کم هم از این صحنه های زشت در ورزشگاه ها اتفاق نمی افتد، آنجا جای خانواده ها و دختران نیست؟! البته برخی اعتقاد دارند اگر خانواده ها برای تماشای فوتبال به ورزشگاه بروند، این قبیل اتفاقات ضدفرهنگی کم می شود؛ بسیار خب اگر اینطور است اقدام کنید ولی به هر حال جای احتیاط و تأمّل دارد اما در مورد جمعی که قرار است سرود "سلام فرمانده" را همخوانی کنند، به تجربه ثابت شده که چنین احتیاط و تأملی در مورد آنان بی مورد است.

می گویند «چرا در ورزشگاهی که اعلی حضرت شاهنشاه آریامهر ساخته است جمع شده اید و این سرود را خوانده اید؟» این هم به کوری چشم همان سلطنت طلب هاست که ببینند ایران مهر شیران شده است و دیگر به دهه نودی ها و هزار و چهارصدی ها هم نمی توانند امید ببندند که فراموشکار و بی غیرت شوند و حاضر باشند مملکت را دوباره به دست یک مشت دیوثِ بی غیرت واگذار کنند.

پی نوشت ها:

1. سوره صف، آیه 14

2. سوره زمر، آیه 29

3. سوره قلم، آیه 36


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


تکلیف الهی

همایون سلحشور فرد
زبان و قلم، شمشیر ماست برای دفاع از حق و حقیقت و زدن باطل؛ در ضمن کارشناس بهداشت محیط هستم و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک