• وبلاگ : تكليف الهي
  • يادداشت : آقاي هاشمي! دلخور نشويد
  • نظرات : 1 خصوصي ، 26 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + فدايي ولايت 

    آيت الله منتظري: ولايت کسي که با شرع و عقل و ميثاق‌هاي ملي مخالفت کند جائرانه است

    محسن کديور، يکي از روحانيان سرشناس مخالف دولت ايران مي گويد که آيت الله حسينعلي منتظري در پاسخ به پرسش هاي شرعي او گفته است که تصدي مسئولاني که عدالت و امانتداري را از دست مي دهند مشروعيت ندارد و "متولي امور جامعه" که "با احکام شرع، موازين عقل و ميثاق هاي ملي" عمدا مخالفت کند "جائر و ولايتش جائرانه است".

    بر اساس متني که در وبسايت شخصي آقاي کديور منتشر شده، آقاي منتظري مسئولي را که از "عدالت، امانتداري يا برخورداي از رأي اکثريت" ساقط شده باشد، فاقد مشروعيت دانسته و نوشته است: "[اگر چنين مسئولي] به زور يا فريب و تقلب بر آن منصب بمانند مردم بايد عدم مشروعيت و مقبوليت آنها را در نزد خود و برکناري آنان از منصب را با رعايت مراتب امر به معروف و نهي از منکر... و انتخاب مفيدترين و کم هزينه ترين راه ممکن ابراز داشته و بخواهند".

    بر اين اساس، آقاي منتظري ابراز چنين خواسته اي را "وظيفه اي همگاني" دانسته است که "کسي نمي تواند به بهانه اي از آن شانه خالي کند".

    آيت الله منتظري "ترس از مخلوق" را شرک به خداوند دانسته است.

    به نوشته آقاي کديور، آيت الله منتظري "جور" را "مخالفت عمدي با احکام شرع و موازين عقل و ميثاق هاي ملي که در قالب قانون در آمده باشد" تعريف کرده و نوشته است: "کسي که متولي امور جامعه است و بدين گونه مخالفت مي ورزد، جائر و ولايتش جائرانه است".

    بر اين اساس آقاي منتظري تشخيص "چنين ولايتي" را "در درجه اول بر عهده خواص جامعه... و در درجه دوم بر عهده عموم مردم" دانسته است.

    متن پاسخ آقاي منتظري که در وبسايت آقاي کديور منتشر شده، تاريخ جمعه ?? تير ???? را دارد و آقاي کديور آن را حاوي فتواهايي "فوق العاده مهم" و "تاريخي" خوانده است.

    آقاي کديور اين فتواها را با فتواي ملا محمد کاظم خراساني در زمان نهضت مشروطه عليه محمدعلي شاه قاجار و فتواي آيت الله خميني عليه محمدرضا شاه پهلوي مقايسه کرده است.

    اعترافات

    به نوشته آقاي کديور، آيت الله منتظري در بخشي از پاسخ هايش، حکومت جمهوري اسلامي ايران را تلويحا متهم کرده است که "بر اساس چماق و ظلم و تجاوز به حقوق ديگران و تصرف غاصبانه و تغيير در آراء مردم و کشتن و بستن و بازداشت و شکنجه هاي قرون وسطايي و استاليني و ايجاد خفقان و سانسور روزنامه ها... و زنداني کردن عقلا و نخبگان جامعه به بهانه هاي واهي و تحميل اعترافات به امور خلاف واقع" عمل مي کند.

    آنطور که در سايت آقاي کديور آمده، آقاي منتظري نوشته است که مردم ايران "از حقيقت اين اعترافات که نمونه هاي آنها در تاريخ حکومت هاي فاشيستي و کمونيستي ثبت است" آگاهي دارند و به مسئولان هشدار داده است که "آمر و متصدي و مباشر گرفتن اين گونه اعترافات و مصاحبه هاي دروغ، گناهکار و مجرمند و شرعا و قانونا مستحق تعزير خواهند بود".

    آيت الله منتظري در دوران رهبري آيت الله خميني قائم مقام رهبر جمهوري اسلامي بود، اما در سال ???? و در پي اختلافاتي که با آيت الله خميني پيدا کرد، از اين مقام عزل شد.

    او در سال ???? هم در سخنراني روز ?? رجب خود به اقدام آيت الله علي خامنه اي، رهبر جمهوري اسلامي در پاسخ دادن به فتواهاي شرعي اعتراض کرد و او را فاقد شرايط مرجعيت خواند.

    هواداران آقاي خامنه اي و مأموران امنيتي پس از اين سخنراني به بيت و حسينيه آقاي منتظري حمله کردند و آقاي منتظري پنج سال را در حبس خانگي گذراند.

    او در پاسخ هاي خود به پرسش هاي شرعي و سياسي آقاي کديور از کسي نام نبرده اما با توجه به حوادث مربوط به دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران و اعتراضات گسترده به نتايج اعلام شده آن، منظور او تقريبا روشن است
    پاسخ

    نامه امام خميني(ره) خطاب به آقاي منتظري: از آنجا که ساده لوح هستيد و سريعاً تحريک مي شويد در هيچ کار سياسي دخالت نکنيد شايد خدا از سر تقصيرات شما بگذرد