سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 709769

  بازدید امروز : 107

  بازدید دیروز : 180

تکلیف الهی

 
دو تن به خاطر من تباه شدند : دوستى که از اندازه نگاه نداشت و دشمنى که بغض مرا در دل کاشت . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: یکشنبه 87/9/24::: ساعت 8:48 عصر

چندی قبل یکی از اساتید می گفت: این احزاب از مؤتلفه قدیمی راستی تا کارگزارن مدرن و مشارکت چپی و ...هیچ کدام نمی توانند سالی 5 بار پشت سر هم جلسه بگذارند و بگویند که چطور می خواهند اقتصاد و سیاست و فرهنگ و ... این مملکت را اداره کنند. فقط روی نقطه ضعف طرف مقابل انگشت می گذارند و جلو می روند.

با سخنان ایشان یاد انتخابات مجلس چهارم افتادم. نوجوانی 16-15 ساله بودم که با بچه های مسجد محلمون رفتیم مسجد قبا که به خیال خودمون در مراسم سالگرد شهید مطهّری شرکت کنیم. قرار بود در این مراسم آقای ناطق نوری سخنرانی کنند.<**ادامه مطلب...**>

وقتی وارد کوچه مسجد قبا شدم و با انبوهی از پوسترهای تبلیغاتی جامعه روحانیت مبارز مواجه شدم، پرسیدم اینجا مراسم سالگرد شهید مطهریه یا میتینگ تبلیغاتی جامعه روحانیت مبارز؟!

حالا که اومدیم، عیبی نداره ببینیم این ها که کاندید انتخابات مجلس هستند، طرح و برنامشون برای اداره کشور چیه؟

آقای ناطق رفتند بالای منبر. لبّ کلام و خلاصه سخن و حرف آخرشون در معرفی برنامه شان برای اداره کشور این بود: آقا میدونید جامعه روحانیت مبارز حرفش چیه؟ هی می پرسن این جامعه روحانیت مبارز چه هدفی داره، چه تفکری داره، می خواهید بدونید جامعه روحانیت مبارز چی میگه؟ برید کتاب های شهید مطهری رو بخونید، هرچی شهید مطهری میگه ما هم همون رو میگیم. (؟!!!!!!!)

پای منبر ایشون داشتم از تعجب شاخ در می اوردم. این چه حرفیه؟ مگه فقط جامعه روحانیت مبارز شهید مطهری رو قبول داره؟ یعنی جناح رقیب شما در انتخابات (جامعه روحانیون مبارز) ضد مطهریه؟!!!!

مدت ها بعد سخنان ایشان را برای معلم دوران دبیرستانمون مطرح کردم ایشان گفت که البته اینها دیدگاه های اقتصادی شهید مطهری را قبول ندارند و نمی گذارند کتاب های ایشان درباره مسأله اقتصاد به چاپ برسه!

جناب آقای ناطق نوری! دو دوره رییس مجلس قانون گذاری در کشور بودی، هیچ طرح و برنامه ای از شما غیر از وعظ و سخنرانی ندیدیم. کاندید ریاست جمهوری بودی همه حرف شما این بود که زمان شاه مبارزات داشتی، سابقه انقلابی داشتی، همیشه یار و همراه امام راحل(ره) بودی ... خوب خدا قبول کنه، به عنوان یه انقلابی که باید تفکر انقلاب و اسلام ناب محمدی(ص) را در کشور اسلامی نهادینه کند، چه طرح و برنامه ای برای اداره فرهنگ و اقتصاد و سیاست این کشور داشتید؟

 همون شهید مطهری که سنگش رو به سینه می زنید، چه طرح و برنامه ای برای پیاده کردن دیدگاه های ایشان در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... داشتید؟

حالا چی شده مدت ها پس از کناره گیری از قدرت(یا بهتر بگم: پس از اینکه مردم شما رو از قدرت کنار زدند) اومدید طرح نجات ملّی و وحدت ملّی میدید؟!

اجازه هست یه احتمال مطرح کنم؟ هی می گفتند این جناح موسوم به راست سنتی وابسته به بازارند ولی من به این مسائل توجه نمی کردم چون آنچه در درجه اول برایم مهم بود این بود که فلانی کاندید شده طرح و برنامه اش برای اداره کشور چیه و به این حواشی توجه نداشتم.

 ولی حالا فکر می کنم آقای احمدی نژاد که این طرح مالیات بر ارزش افزوده را خواسته اجرا کنه روی جای حسّاس این به اصطلاح راستی ها دست گذوشته و اون ها هم حسابی دردشون گرفته و دست به دامان ریش سفیدشان شدند که یه فکری برای نجات کشور(یعنی خودشون) بکنه

إن شاء الله که اینطور نیست و نیت شما در ارائه این طرح خیر بوده و واقعاً به فکر منافع کشور و مردم (و نه فقط منافع جناح موسوم به راست و پشتوانه های آن) بودید.


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


تکلیف الهی

همایون سلحشور فرد
زبان و قلم، شمشیر ماست برای دفاع از حق و حقیقت و زدن باطل؛ در ضمن کارشناس بهداشت محیط هستم و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک