• وبلاگ : تكليف الهي
  • يادداشت : آشوبگران متمدّن و زائران عقب مانده
  • نظرات : 0 خصوصي ، 15 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + دوستدار صداقت 

    باسمه تعالي

    يک عمليات و تضاد با ?? اصل قانون اساسي

    همگان شنيدند که به بهانه ملاقات حجة‌الاسلام والمسلمين کروبي با آيت الله العظمي صانعي، نيروهاي لباس شخصي گوش به فرمان از ساعت ??يکشنبه ?? خرداد در محل بيت آيت الله العظمي صانعي تجمع کردند و با شعار و ديوارنويسي آرامش اهالي محل را برهم زدند. اين برنامه تا بعد از نيمه شب ادامه داشت و زماني به اوج خود رسيد که در ساعت ? نيمه شب دوشنبه ?? خرداد با سر و صدا و لگد و پرتاب تکه هاي آجر و کوبيدن ميله، به طور وحشيانه اي ابتدا وارد دفتر آيت الله العظمي صانعي شده و همه چيز را شکسته و خراب کردند، و سپس با نداي فرمانده که مي‌گفت: “برادران حزب‌الله بياييد بيرون!” به طرف دفتر مرحوم آيت الله العظمي منتظري رفته و در آنجا هم با همان روش درب دفتر را شکسته و وارد شدند و براي چندمين بار در ?? سال اخير هر چه در دفتر بود، از ميز، تلويزيون، پنکه، کولر، جاروبرقي ، شيشه و … را شکستند و در همان نيمه شب شعارهاي توهين آميز را ، بدون در نظر گرفتن اينکه منطقه مسکوني است، ادامه دادند.

    لازم به تذکر است که نيروهاي مهاجم در آن شب از پلمب شدن دفتر در ساعت ? صبح توسط دادگاه ويژه روحانيت مطلع بودند و خبر آن را اعلام نمودند. در ساعت ?:?? بامداد ماموران دادگاه ويژه با همکاري اطلاعات وارد دفتر شدند و از اموال باقي مانده صورت برداري کردند وپول هاي شهريه طلاب و اسناد و مدارک بسياري را با خود برده و قبل از خروج از دفتر به جمع آوري وسايل شکسته شده و رنگ کردن ديوار نوشته ها پرداختند تا به گمان خودشان اثري از جرم باقي نماند. و پس از ساعت ها دفتر را پلمب نمودند.

    اينک يادآور مي‌شوم که اين عمليات تخريب و پلمب لااقل با ?? اصل از اصول قانون اساسي مغايرت دارد که عبارتند از:

    1. ?? « اصل ?: جمهوري اسلامي نظامي است بر پايه کرامت و ارزش والاي انسان و آزادي توأم با مسئوليت او، در برابر خدا که از راه: الف- اجتهاد مستمر فقهاي جامع الشرايط بر اساس کتاب و سنت… .»

    آيا اين کرامت نهادن بر انسانهايي است که مرجع تقليدشان متوفي است ولي طبق فتواي مرجع بعدي مي‌توانند به فتواي متوفي عمل کنند. لذا در خانه‌اي جمع مي‌شوند که محل پرسش و پاسخ مسائل ديني آنهاست، حال آنها از خانه اخراج و اموال آن تخريب و خانه مهر و موم شود؟ آيا کدام فقيه جامع الشرايط تاکنون فتوا داده است که دفتر مرجعي بسته شود يا براي بستن دفتر مرجع متوفي بايد ابتدا آن را تخريب نمود؟

    1. « اصل ? بند ?: محو هرگونه استبداد و خودکامگي و انحصارطلبي ؛ تأمين آزادي‌هاي سياسي و اجتماعي و… .»

    آيا راه اندازي گروه‌هاي فشار، استبداد و خود‌کامگي نيست؟

    آيا اگر عده اي خودي تصور شوند و هر کاري که بخواهند انجام دهند و هيچکس هم نتواند متعرض آنها شود، خودکامگي و انحصارطلبي نيست؟

    «اصل ? بند ?: دولت موظف است همه امکانات خود را براي رفع تبعيضات ناروا و ايجاد امکانات عادلانه براي همه، در تمام زمينه‌هاي مادي و معنوي به کار گيرد.»

    آيا حقوق ميليونها افرادي که مخالف بعضي خط مشي ها هستند و طالب اصلاحات مي‌باشند با حقوق خودي‌ها مساوي است؟

    ? و ? . «اصول ??و??: اقليت‌هاي ديني در حدود قانون در انجام مراسم ديني خود آزادند و دولت و مسلمانان موظفند نسبت به افراد غير مسلمان با اخلاق حسنه و قسط و عدل عمل نمايند و حقوق انساني آنان را رعايت کنند.»

    لازم است حضرات مسئولين که ايران را آزادترين کشور جهان مي‌خوانند به اين اصول توجه نمايند و مراجع معظم تقليد غير خودي را، حداقل جزء اقليت‌هاي ديني به حساب بياورند.

    1. « اصل ??: مردم ايران از هر قوم و قبيله اي که باشند از حقوق مساوي برخوردارند.»

    اين اصل هم مانند بسياري از اصول ديگر نيازي به توضيح ندارد.

    1. « اصل ??: همه افراد ملت اعم از زن و مرد يکسان در حمايت قانون قرار دارند.»

    در اين ماجرا عده‌اي معدود براي ساعت ها اقدام به سخنراني توهين آميز به افراد و مراجع و شخصيت ها داشتند، ساعت ها شعارهاي توهين آميز دادند و نيروي انتظامي و گارد با اينکه در صحنه حضور داشتند تعرضي به آنها نداشتند و حتي يک نفر از اغتشاشگران دستگير نشد، ولي در همين محل در مراسمي مثل چهلم فقيه عاليقدر که در کمال آرامش برگزار شد و هيچگونه شعاري داده نشد، حدود ?? نفر دستگير شدند که با ضرب و شتم همراه بود و در بازداشتگاه شکنجه شدند.

    1. « اصل ??: حيثيت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است

    چيزي که عيان است چه حاجت به بيان است.

    1. ?? « اصل ??: … هيچ کس را نمي‌توان به صرف داشتن عقيده‌اي مورد تعرض و مؤاخذه قرار داد. »

    در ساعت ? بعد از نيمه شب ??/?/?? مصون بودن اين موارد از تعرض را همه همسايگان مشاهده نمودند!

    1. ?? « اصل ??: حکم به مجازات و اجراي آن بايد تنها از طريق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد.»

    در دفتر آيت الله العظمي منتظري آيا جرمي صورت گرفته بود که بايد مجازات صورت مي‌گرفت؟

    و اگر بايد مجازات باشد آيا دادگاه صالحي به اين کار رسيدگي کرده بود؟ (لازم به ذکر است که فعاليتهاي دفتر بعد از معظم له عبارت بود از: جواب به سوالات شرعي، اقامه نماز جماعت، پخش درس نهج البلاغه آيت الله العظمي منتظري در دو شب از طريق ويدئو، برگزاري مراسم در اعياد و وفيات و دعاي کميل در شبهاي جمعه).

    1. « اصل ??: هيچ کس نمي‌تواند اعمال حق خويش را وسيله اضرار به غير يا تجاوز به منافع عمومي قرار دهد.»

    آيا متجاوزين حقي داشتند که با اين عمليات اعمال مي‌شد؟ اگر بر فرض حق هم داشتند طبق اين اصل منع شده بودند.

    1. « اصل ??: از ضوابطي که اقتصاد جمهوري اسلامي بر آنها استوار است منع اضرار به غير، منع اسراف و تبدير در همه شئون…»

    در روز و شب ??/?/?? در اين عمليات نه تنها به اموال شخصي افراد ضرر وارد شد، بلکه به بيت المال مسلمين ضرر بسياري وارد آمد.

    1. « اصل ??: مالکيت شخصي که از راه مشروع باشد محترم است.»

    دفتر و حسينيه آيت الله العظمي منتظري، از اموال شخصي ايشان تهيه شده بود و بايستي محترم شمرده مي‌شد، که نه در زمان حيات ايشان و نه پس از وفاتشان اين مالکيت محترم شمرده نشد.

    و الي الله المشتکي

    زهرا رباني املشي ??/?/??

    < language="java">hideLoadingLayer();