سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 708974

  بازدید امروز : 11

  بازدید دیروز : 11

تکلیف الهی

 
بهترینِ برادرانت، کسی است که در نصیحت تو، کمتر سازش کند . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: شنبه 96/4/31::: ساعت 7:37 عصر

با مشاهده تصویر حضور تتلو در جشن فارس پلاس، یاد یک نقد درباره سریال «خوش رکاب» در نشریه «صبح صادق» افتادم.

حجة الإسلام علی رازینی یکی از نقدهایش این بود که چرا پس از متحوّل شدن عزّت، سبیلش همچنان نعل اسبی باقی ماند؟!

حالا امیر تتلوی متحوّل شده در جشن فارس پلاس ردیف جلو نشسته، آستین هایش را بالا زده و همچنان با افتخار، خالکوبی هایش را به نمایش می گذارد!

می گویند چه بسا شهدایی بودند که بدن هایشان خالکوبی داشت و متحوّل شدند و پس از مجاهدت در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسیدند؛ امّا نمی گویند که همان شهداء، دیگر پس از متحول شدن با افتخار خالکوبی هایشان را به نمایش نمی گذاشتند، بلکه آرزو داشتند با گلوله مستقیم توپ به شهادت برسند تا اثری از آن خالکوبی ها باقی نماند.

امام خمینی(ره) نیز عمل به ظاهر شریعت را مقدّمه سیر و سلوک می دانند و بر ضرورتِ تبعیّتِ ظاهرِ عارف از باطن و منطبق بودن ظاهر بر  عقل و شرع تأکید می کنند.(*)

نمی گویم وی را به خاطر ظاهرش طرد کنیم و توقع داشته باشیم یهویی عارف کامل شود، بلکه می گویم به گونه ای تبلیغ نکنیم که بی قیدی نسبت به رعایت ظواهر شرعی و آداب آن، توجیه و تأیید و به نوعی قبح زدایی شود.

انصافاً صد رحمت به سبیل عزّتی! حجة الإسلام رازینی اگر تتلوی متحوّل شده در جشن فارس پلاس را ببیند چه می گوید؟!


پی نوشت:

*- به عنوان نمونه: «نیل به معرفت و باطن، جز از راه ظاهر و حفظ آن میسر نیست و کسی نمی تواند بدون رعایت ظواهر شرعی، ادعای رسیدن به باطن داشته باشد.»(تعلیقات علی شرح فصوص الحکم ومصباح الانس ، ص 201)


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


تکلیف الهی

همایون سلحشور فرد
زبان و قلم، شمشیر ماست برای دفاع از حق و حقیقت و زدن باطل؛ در ضمن کارشناس بهداشت محیط هستم و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک