سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 709065

  بازدید امروز : 8

  بازدید دیروز : 61

تکلیف الهی

 
دوستِ شریران، همچون مسافر دریاست که اگر از غرق شدن هم ایمن ماند، از ترسْ ایمن نیست . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: چهارشنبه 92/10/18::: ساعت 5:23 صبح

به مناسبت سالروز درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی

نقل است که: ده روز پیش از مرگ تختی، یک موسسه تجاری به او پیشنهاد داد تا اجازه دهد در مقابل یکصد هزار تومان، عکسش را در حال تراشیدن ریش با نوعی تیغ صورت تراشی در پشت جلد یکی از مجلات چاپ کنند. او در برابر این پیشنهاد تنها یک جواب داشت: «من از این پول ها نخورده ام و نخواهم خورد.»*

هر کس می خواهد مرام تختی را - و نه صرفاً نامش را- زنده کند، در قدم اول مردم را ترغیب کند این کتاب "تربیت پهلوانی" نوشته "اسماعیل شفیعی سروستانی"(مدیر مؤسسه فرهنگی موعود عصر و مدیر مسؤول دوماهنامه موعود) را بخوانند.

من آن متن را که جستجو کردم دیدم فقط روزنامه همشهری در سال 1383، این قسمت از کتاب "تربیت پهلوانی" را - البته بدون ذکر منبع- در مقاله ای با عنوان "به یاد جهان پهلوان غلامرضا تختی، میراث دار پوریای ولی" آورده است.

کمی دیگر که جستجو کردم متوجه شدم متأسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌دو سال بعد از صدور بخشنامه‌ای که هنرمندان و ورزشکاران را در تبلیغات کالا و محصولات ممنوع می‌کرد، نظرش را تغییر داد و با بخشنامه‌ای جدید تصمیم گرفت‌این ممنوعیت را لغو کند: +

------------------------------


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


تکلیف الهی

همایون سلحشور فرد
زبان و قلم، شمشیر ماست برای دفاع از حق و حقیقت و زدن باطل؛ در ضمن کارشناس بهداشت محیط هستم و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک