سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 709250

  بازدید امروز : 70

  بازدید دیروز : 67

تکلیف الهی

 
نادان شما در کار فزاید آنچه نشاید ، و داناتان واپس افکند آن را که کنون باید . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: پنج شنبه 86/4/21::: ساعت 9:19 صبح

با توجه به طرح برخی مخالفت ها، انتقادها، سؤال ها و ابهام ها پیرامون یادداشت «شجاعت مهستی» و با توجه به اینکه در صد کمی(حدود 19%) از بازدیدکنندگان بسیار(881 بازدید طی حدود یک هفته) سراغ صفحه نظرات آن رفتند، بر آن شدم تا ضمن درج گل سر سبد نظرات مخالف به همراه پاسخ آن، فهرستی از اینگونه نظرات و انتقادها و ابهام های دوستان را - که در صفحه نظرات آن یادداشت، پاسخ داده ام - در قالب یادداشتی جدید ارائه دهم:

حرفی ندارم ولی فقط میخواستم بپرسم مردم (بازم اگه فقط شما تمام مردم نباشید ) بیشتر کی رو دوست دارند؟ نوارای اون مرحوم بیشتر دست به دست میشه یا سخنرانیهای مثلا جنتی . کاشانی. خامنه ای یا . . . ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مهم اینه که مردم اون رو دوست دارند و اون تو قلب مردمه.

و قطعا خدا هم با این معیار با اون برخورد میکنه . . . روحش شاد. کاش اینقدر وقیح نمیشدید که جای حق بشینید.

 سلام دوست من.

1- همه مردم قطعاً شما و دوستداران این خوانندگان هم نیستند. به نظر شما آن ها که نوارها و CDهای استاد رحیم پور ازغدی، استاد پناهیان، دکتر عباسی، شیخ حسین انصاریان، حاج سعید حدادیان و ... را دست به دست می کنند، جزء مردم نیستند؟

2- خدا با معیار حق برخورد می کند نه با معیار مورد نظر شما.

3- ما آنقدر وقیح نشدیم که جای حق بنشینیم، خداوند متعال معیار خودش را از طریق آخرین رسولش(صلی الله علیه و آله) معرفی کرده: کتاب الله و عترتی اهل بیتی ...، شما آنقدر به بیراهه رفتید که پسند خود را معیار حق قرار دادید: أرأیت الذی اتّخذ الهه هوی؟ در کتاب خدا که معیار حق است، حجاب و عفاف نیامده؟ خانم مهستی و امثالهم، باحجاب و عفیف بودند؟ تبرج را که خدا برای زنان در کتابش نهی فرموده، این ها گردن نهادند و از انجام این منکر اجتناب کردند؟ البته ما هم ممکن است گاهی مرتکب گناه شویم، ولی هیچ وقت تجاهر و تظاهر و تفاخر به گناه نمی کنیم، چون در این صورت خود را از غفران و رحمت الهی محروم می کنیم .

ما وقیح شده ایم یا آن ها که به جای طلب مغفرت برای گناهان مرده شان در مراسم تشییع جنازه او، با کمال وقاحت و بی شرمی در پشت تریبون، گناه او را اقدامی شجاعانه ترسیم می کنند و به افتخارش کف می زنند؟

یادداشت نیم صفحه ای حقیر، کمترین و ناچیزترین پاسخی بود که به وقاحت و بی شرمی علنی آنان دادم تا بلکه به لطف خدا و مدد شهیدان، ریشه محبت نسبت به این فاسقین را در دل های برخی از اهل ایمان بسوزانم.

4- عزیز من! لااقل این نصیحت حضرت علی(علیه السلام) را گوش کنید و اول حق را بشناسید تا اهلش را بشناسید، اول باطل را بشناسید تا اهلش را بشناسید.

عزیز من! حق را با دل مردم نمی سنجند. ماه مبارک رمضان نزدیک است، بیایید قدری بیشتر با کتاب خدا و اهل بیت(علیهم السلام) آشنا شویم و انس بگیریم تا با معیار حق بیشتر آشنا شویم و بر اساس آن قضاوت کنیم.

موفق باشید.

فهرست سایر نظرات مخالف و برخی انتقادهای دوستان - که در صفحه نظرات آن یادداشت، پاسخ داده ام- نیز به شرح ذیل است:

مذمت تبلیغ دیدن شبکه های مبتذل ماهواره ای و مضره داشتت تماشای آن (این نظر به صورت پیام مستقیم آمده بود که به نام «تکلیف الهی»،شماره 85.15.55.126 در صفحه نظرات آن یادداشت آورده ام)

شما چه سمتی توی این نظام دارین که می تونین به این جور شبکه ها نگاه کنین ؟ مگه داشتن ماهواره غیر قانونی نیست؟(عباس، شماره85.185.78.41)

 مذمت بدگویی و غیبت و بدبینی(مرتضی مهرگان، شماره213.207.250.189)

 اسلام رو خیلی ها که ظاهرا با حجاب هستن دارند نابود میکنند ........ خوشحال میشم تو وبلاگت آیه ای از قران رو که صریحا حجاب رو پیشنهاد یا دستور داده قید کنی آنقدر هم درپی تفتیش عقاید نباشید(صنم، شماره80.191.196.132)

 ... باید بدونید که به قول سنت پسندیده و اعتقادی ما وقتی کسی دستش از دنیا کوتاهه و نیازمند بخشش درگاه حق، بهتر نیست براش طلب آمرزش کنیم و اونو آلوده و خودمونو زیادی مقدس جلوه ندیم؟ (بی نشون، شماره81.12.74.187)

 آقا ! شما کجا این فیلم باطل! را مشاهده فرمودید . این همه فعالیت در جامعه وجود دارد که اصل اسلام را در لباس اسلام نابود می کنند گرانی بدبختی در جامعه اسلامی . آقایان مذهبی و کسانی که مدعی دینداری هستید فریاد اعتراضتانان به هم لباس ها و هم آیین هایتان کجا رفته ؟ (........، شماره212.6.32.3)

 حیف اندیشه و وقت و قلم خوب و صفحه وبلاگتون نیست که خرج اثبات بی دینی چنین موجوداتی کنید؟ خودشان که مردند با بی تفاوتی به آنان اجازه بدهید یادشان هم بمیرد ... (سرای اندیشه، شماره89.165.79.158)

 شما چرا اهل این برنامه ها هستید؟ اگر به جاهای دیگر هم بروید و تجسس کنید که در شرع ما حرام است داغتر از این را هم تجربه خواهید کرد...(در حریم رضا، شماره124.43.235.163)

 آنوقت افراد هی می نشینند و در مذمت نشستن پای ماهواره داد سخن می دهند...(جعفر، شماره217.219.98.45)

چرا ما از یه نفر خوشمون نمیاد هر جوری که شده می خواییم خار و ذلیلش کنیم.؟؟؟... پس چرا 1000000 تا چیزه دیگه که خدا گفته شما به اصطلاح لژافراد مسمان اجرا نمی کنید؟؟؟(آقا مجید،شماره 80.71.127.38)

 در مورد شکلک ها قصد جسارت نداشتم، برای شوخی بود.

از اینکه فرصت نکردم از همه نظرات موافق و حمایت های دوستان(شامل حدود 69% از نظرات) تشکر کنم، عذر می خواهم.

از اینکه به خاطر احساس تکلیف، مجبور شدم دوباره گرد و خاک و ایجاد تنش کنم، از مخالفین و منتقدین  هم عذر می خواهم.


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


تکلیف الهی

همایون سلحشور فرد
زبان و قلم، شمشیر ماست برای دفاع از حق و حقیقت و زدن باطل؛ در ضمن کارشناس بهداشت محیط هستم و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک