• وبلاگ : تكليف الهي
  • يادداشت : شجاعت مهستي
  • نظرات : 2 خصوصي ، 40 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3      >
     
    + عباس 

    دوباره سلام اقاي سلحشور

    ببخشيد از اينكه تند نوشتم . من براي شما احترام زيادي قائل هستم . و من كوچكتر از ان هستم كه بخوام انتقادي داشته باشم و لي بهتر نبود كه يه خلاصه اي از مطالبي كه براي جواب دادن به من نوشتين رو اول متن اصلي مي اوردين تا حداقل مورد لبخند تمسخر اميز مدعيان قرار نگيرن تا نگن اين بچه مسلمانا كه از خدا و ايمان و اسلام حرف مي زنن خودشون يا وقتشونو صرف ديدن همين شبكه ها مي زارن . تو اين روزگار كه قدرت تحليل بشر بالا رفته نبايد فرصت دست فرصت طلبها داد . اگه شما مي خواين كه به جبهه دشمن حمله كنين بايد با قدرت و درايت بالا اين كار كرد كه اگه جايي قدرتشو نداشتي بادرايت بتوني به موفقيت برسي. بازم ببخشيد اگه تندي كردم . مي دونم شما اينقدر متواضع هستين كه منو ببخشين

    ان شاء الله كه تو همه مراحل زندگيتون موفق باشين

    راستي من با سايت شما از طريق سايت بچه هاي قلم اشنا شدم

    پاسخ

    با عرض سلام و ارادت. حقير که تندي و تيزي در نوشته تان نديدم و براي همگي و به خصوص مخالفان تند و تيز، احترام قائلم.إن شاءالله در يادداشت بعدي خلاصه اي از نظرات مخالف و منتقدين اين يادداشت و پاسخ آ ن ها را مي آورم. فعلاً تا زماني که به خاطر اين يادداشت، آمار بازديد روزانه و احتمال اظهار نظرات مخالف ديگر و پاسخگويي به آن ها بالاست، نمي توانم اين کار را انجام دهم.التماس دعا.و من الله توفيق
    + دلداده حضور 

    با سلام؛

    مطلبتون خيلي جالب بود. از جواب افراد هم كم و بيش ميشه روحيه شون

    رو شناخت! در كل دستتون درد نكنه!

    يا علي

    + عباس 

    سلام اقاي سلحشور

    اميدوارم هميشه موفق باشين

    يه سوال داشتم

    شما اين تصاوير و اين گفتگوهارو كجا ديدن ؟ حتماً توي ماهواره . بسيار خوب سوال شما چه سمتي توي اين نظام دارين كه مي تونين به اين جور شبكه ها نگاه كنين ؟ مگه داشتن ماهواره غير قانوني نيست؟

    خواهشاً اگه مي شه جواب بدين . حداقل بخاطر همون خدايي كه اين نوشته هار واسه رضايش نوشتين

    باتشكر

    پاسخ

    سلام. ببخشيد کمي دير فرصت کردم جواب بدهم.اگر صفحه مشخصات و شغلم را ملاحضه مي کرديد، متوجه مي شديد که سمتي ندارم که بتوانم از چنين رانتي برخوردار باشم. در مجتمع 35 واحدي ما هم، تنها واحدي که از اين ديش ها در پشت بام ندارد، واحد ماست.منزل اقوام رفته بوديم، آن ها هم اکثراً اگر ماهواره، رقص و آواز و ... پخش کند، يا جلوي ما آن شبکه را روشن نمي کنند، يا صدايش را کم مي کنند و ما هم توجه نمي کنيم و يا اينکه به اتاق و راهروي ديگري مي رويم که نشنويم و نبينيم.منتهي اگر برنامه خبري و گفتگو و امثالهم باشد که بتوانم با افکار و عقايد و ماهيت آن طرفي ها آشنا شوم، بدم نمي آيد ببينم چون بالاخره براي مقابله با تهاجم-ببخشيد- شبيخون-ببخشيد- ناتوي فرهنگي دشمنان و وارد شدن در چنين صحنه نبرد سهمگيني، گاهي انجام عمليات اطلاعات- شناسايي براي در هم کوبيدن برخي خاکريزهاي دشمن لازم است. تا کي بايد بنشينيم و آن ها به عقايد ما حمله کنند و ما فقط دفاع و محکوم کنيم؟ گاهي هم لازم است ما مختصات جبهه دشمن را شناسايي کنيم و ضربه بزنيم. البته وارد اين عرصه شدن شرايطي مي خواهد که در جواب نظري به نام «جعفر» آن را ذکر کرده ام.آن شب هم تشييع جنازه اين خانم به طور زنده پخش مي شد و همانطور که در جواب يکي ديگر از نظرات رسيده ذکر کردم، قبلاً از معلممان شنيده بودم که اين ها سر تشييع جنازه هايده، نماز ميت بلد نبودند بخوانند، لذا فرصتي بود که خودم هم از نزديک به عمق غفلت و خود فراموشي آنان پي ببرم و دوستانم را در جريان پشت پا زدن آنان به دين و فرهنگ و آيينشان- علي رغم ادعاي آنان در پايبندي شان- قرار دهم.موفق باشيد. التماس دعا.
    + وحيد ملكي 

    سلام وبلاگ خيلي جالبي داري تبريك ميگم.

    پاسخ

    سلام آقا وحيد.خوش آمديد.باز هم به کلبه مجازي حقير سر بزنيد. خوشحال مي شويم. تعطيلات خوبي داشته باشيد.
    + دوست 

    حرفي ندارم ولي فقط ميخواستم بپرسم مردم (بازم اگه فقط شما تمام مردم نباشيد ) بيشتر كي رو دوست دارند؟ نواراي اون مرحوم بيشتر دست به دست ميشه يا سخنرانيهاي مثلا جنتي . كاشاني. خامنه اي يا . . . ؟أ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    مهم اينه كه مردم اون رو دوست دارند و اون تو قلب مردمه

    و قطعا خدا هم با اين معيار با اون برخورد ميكنه . . . روحش شاد. كاش اينقدر وقيح نميشديد كه جاي حق بشينيد.

    پاسخ

    سلام دوست من، اسمارتيز!کجا بودي؟ نگران شده بودم.1- همه مردم قطعاً شما و دوستداران اين خوانندگان هم نيستند. به نظر شما آن ها که نوارها و CDهاي استاد رحيم پور ازغدي، استاد پناهيان، دکتر عباسي، شيخ حسين انصاريان، حاج سعيد حداديان و ... را دست به دست مي کنند، جزء مردم نيستند؟ 2- خدا با معيار حق برخورد مي کند نه با معيار مورد نظر شما.3- ما آنقدر وقيح نشديم که جاي حق نشستيم، خداوند متعال معيار خودش را از طريق آخرين رسولش(صلي الله عليه و آله) معرفي کرده: کتاب الله و عترتي اهل بيتي ...، شما آنقدر به بيراهه رفتيد که پسند خود را معيار حق قرار داديد: أرأيت الذي اتّخذ الهه هوي؟ در کتاب خدا که معيار حق است، حجاب و عفاف نيامده؟ خانم مهستي و امثالهم، باحجاب و عفيف بودند؟ تبرج را که خدا براي زنان در کتابش نهي فرموده، اين ها گردن نهادند و از انجام اين منکر اجتناب کردند؟ البته ما هم ممکن است گاهي مرتکب گناه شويم، ولي هيچ وقت تجاهر و تظاهر و تفاخر به گناه نمي کنيم، چون در اين صورت خود را از غفران و رحمت الهي محروم مي کنيم .4- عزيز من! لااقل اين نصيحت حضرت علي(عليه السلام) را گوش کنيد و اول حق را بشناسيد تا اهلش را بشناسيد، اول باطل را بشناسيد تا اهلش را بشناسيد.عزيز من! حق را با دل مردم نمي سنجند. ماه مبارک رمضان نزديک است، بياييد قدري بيشتر با کتاب خدا و اهل بيت(عليهم السلام) آشنا شويم و انس بگيريم تا با معيار حق بيشتر آشنا شويم و بر اساس آن قضاوت کنيم.5- اين بار به هر قيمت و دردسري بود(نيمه شب شنبه که خانواده مي خواستند بخوابند و من هم مي خواهم صبح زود سر کار بروم) جوابت را دادم تا دوباره از اينکه مدتي شما را بي جواب مي گذارم، از دست ما دلگير نشوي.
    + تبرك 
    خوب بود

    سلام دستون درد نكنه الحق كه گل گفتي واقعا چرا بعضي ها به اين الگوهاي پوشالي دل بسته اند ؟

    بهترين دوست اون دوستيه که بتوني باهاش روي يه سکو آروم بشيني

    و چيزي نگي و وقتي ازش دور ميشي حس کني

    که بهترين گفتگوي عمرت

    رو داشتي

    منتظر قدوم مباركتون در مهرنما هستيم

    يا علي

    پاسخ

    سلام آقا مجيد.دست شما هم درد نکند، جملات قشنگي هديه کردي.به روي چشم. حتماً سر مي زنم.
    + سيد محمد جواد شاه صاحب 

    سلام آقاي سلحشور.خسته نباشي .دست مريزاد.

    خيلي خوب مينويسي.عاليه.

    در مورد مظلوميت احمدي نژاد بيشتر بنويس.در مورد

    راستي نطرات افرادو اگه همه بتونن بخونن بهتره.

    پاسخ

    سلام آقا سيّد.نگران آقاي احمدي نژاد نباش.إنّ اللّه يدافع عن الّذين امنوا

    سلام

    شايد اگه بد گوئي تو متن دين اينقدر مذمومه واسه گشوده نشدن پرده زندگي ما آدماست كه باعث ميشه ديگرون نسبت به هم با بد بيني نگاه كنند و مايل به ارتباط داشتن با او نباشن و اين تو جامعه ساري و جاري بشه و غيبت كننده غيبت شونده و غيبت شنونده!!ميل ارتباط با هم رو از دست بدن...خدا پس زدن اين پرده را حتي اگه به اندازه ي سر سوزن باشه به خوردن گوشت برادر مرده تشبيه كرده!! و اين حس بد بيني نسبت به ديگران كه اكثر ما در خود ميبينيم بسط پرورش نادرست اين آموزش از كودكي تا فرداها در ماست

    ضمن اينكه عمل به امر بمعروف و نهي از منكر كه از فروع دين اسلام است بايد بدرستي و در جاي خود با شرايطي خاص انجام شود كه در خصوص اين آموزش به ترتيب اولياء جامعه ،محيط تحصيلي ، خانواده و ديگران سهيم ند

    خلاصه پل صراط كه از قديم در گوش ماخوانده اند كه بنازكي تارموست و بايد از آن مانند يك بند باز عبور كنيم تا بسلامت به بهشت عدن رسيد بيش ار 10 قرن است چوب توازن!! ندارد و ما بند بازاني هستيم كه اگر كوچكترين غفلتي كنيم با سر به چاه ويل فرو ميافتيم!!... ( توجه به معناي ويل: اي واي)

    جائي كه خدا به پيامبرش ميگويد ما هادي تو هستيم و اگر لطف ما بتو نبود تو نيز...!! ما كجاي كاريم!!

    جائي كه عقاب پر بريزد... از پشه لاغري چه خيزد...

    ارادتمندشما مرتضي مهرگان

    پاسخ

    سلام آقا مرتضي. اي کاش کمي واضح تر منظور خود را بيان مي کردي و قبل از نوشتن نظرتان، پاسخ هاي نظرات قبلي را مي خواندي. کدام پرده را کنار زدم؟ غيبت چه کسي را کردم؟ به چه کسي بدبين شدم؟ گوشه هايي از يک مراسم را که به طور زنده براي ميليون ها نفر در دنيا پخش شده بازگو کردم و سؤالات و ابهام هاي خودم را مطرح کردم، اين اسمش پرده دري و غيبت و بدبيني است، آن وقت شما که مرا متهم به ارتکاب چنين گناهان بزرگي مي کنيد، اسمش تهمت نيست؟ اي کاش به جاي تهمت زدن، سؤالات و ابهامات مرا پاسخ مي گفتي.

    سلام

    توصيف جالبي بود موفق باشي

    سلام

    خوبيد؟

    مطلبتون خيلي زيبا بود

    و اميدوارم كه تا اونجايي كه مي خواهيد اثر گذار باشه

    به من هم سر بزنيد خوشحال ميشم

    پاسخ

    عليکم السلام. خيلي ممنون. اميدوارم به برکت دعاي شما و مدد شهيدان تأثيرگذار باشد. به شما هم سر زدم إن شاءالله سر فرصت از اشعار زيباي وبلاگتان فيض مي برم.
    + صنم 

    اسلام رو خيلي ها كه ظاهرا با حجاب هستن دارند نابود ميكنند من با مهستي كاري ندارم ولي خوشحال ميشم تو وبلاگت آيه اي از قران رو كه صزيحا حجاب رو پيشنهاد يا دستور داده قيد كني انقدر هم درپي تفتيش عقايد نباشيد البته بي حجابي ربطي به شجاعت نداره ولي ظاهرا اون موقع تنها راه بوده براي اثبات وجود يه زن تو جامعه مرد سالار . من متاسفم براي نابرابري هايي كه اصلا تو اسلام و تشيع نيست ولي به استفاده از اسلام و تشيع در جامعه براي حقير كردن زن ازش استفاده ميشه.

    موفق باشيد

    پاسخ

    سلام1- اسلام نابود شدني نيست.2- بله کسي که حجاب دارد و رفتارش در شأن يک زن مسلمان نيست، بيشتر به اسلام ضربه مي زند(از اين جهت که باعث بدبيني ديگران به دين مي شود) ولي اين باعث نمي شود از شناخت و معرفي ماهيت ضد دين کساني که داعيه اسلام و ايمان و تقوي دارند و بديهي ترين احکام شرع را منکر مي شوند، غفلت کنيم. 3- قرآن كريم مى‏فرمايد:«و به بانوان باايمان بگو چشم‏هاى خود را فروپوشند و عورت‏هاى خود را از نگاه ديگران پوشيده نگاه دارند و زينت‏هاى خود را، جز آن مقدارى كه ظاهر است، آشكار نسازند و روسرى‏هاى خودرا بر سينه خود افكنند و زينت‏هاى خود را آشكار نسازند؛ مگر براى شوهرانشان، پدرانشان، پدر شوهرانشان، پسرانشان، پسران همسرانشان، برادرانشان، پسر برادرانشان، پسر خواهرانشان، زنان هم‏كيششان، كنيزانشان و مردان سفيهى كه تمايلى به زنان ندارند و كودكانى كه از امور جنسى بى‏اطلاعند و پاهاى خود را بر زمين نكوبند تا زينت‏هاى پنهانشان آشكار شود و همگى به سوى خداوند توبه كنيد اى مؤمنان؛ باشد كه رستگار شويد». (سوره نور، آيه31)افزون بر آن، در آيات ديگر، پوشيدگى كامل اندام(احزاب، 59)، نيك و شايسته، با وقار و بدور از تحريك سخن گفتن و دورى از آرايش‏هاى جاهليت نخستين(احزاب، آيه 32)، توصيه شده است. يکي دوتا مقاله مختصر و مفيد هم در مورد پوشش بانوان و چرايي آن به آدرس ايميلتان إن شاءالله ارسال مي کنم. در اين مقاله مفصل به اين سؤال پاسخ داده شده که آيا در قرآن كريم، دستور خاصى درباره پوشش بانوان وجود دارد يا فقط بر اساس يكى دو روايت چنين حكمى به اسلام نسبت داده مى‏شود؟عزيزان ديگر اگر خواستند به سايت نشريه پرسمان(www.porseman.net) مراجعه کنند و اين عنوان و يا کلمه حجاب را جستجو کنند.4- عقايد چه کسي را تفتيش کردم؟ خانم مهستي را بردم زندان اوين و شکنجه اش کردم و از او خواستم عقايدش را بازگو کند؟ يا دوستان و هم قطارانش در مراسم تشييع و تدفين او، عقايدش را بازگو کردند؟ 5- فکر نمي کنم بي حجابي ربطي به مرد سالار بودن جامعه آن روز و ابزار اعتراض بانوان باشد. بي حجابي را رضاخان ملعون به دستور اربابان خود و براي برداشته شدن سد دفاعي در برابر نفوذ استعماگران در اين مملکت رواج داد . اگر هم ادعاي شما درست باشد، اين دليل نمي شود ما ديگران را از نزديک شدن و محبت ورزيدن به افراد گمراه(حالا به هر دليلي گمراه شده، فشار جامعه مرد سالار، بد معرفي شدن اسلام به او يا ...)با معرفي ماهيت ضد دين آن ها - علي رغم ادعاي دين داري شان- باز نداريم.در اين باره هم مقاله اي را إن شاءالله به آدرس الکترونيکي تان مي فرستم.موفق باشيد.
    + بي نشون 

    سلام. راجع به نوشتتون دنيايي حرفم. اگه اينقدر معتقديد كه100در صد بايد طبق اعتقادتون رفتار مي كرديد و از ديدن چيزي كه اينقدر كريه ترسيمش كردين منصرف مي شدين، حالا كه خودتون ديدين و تازه مفصل شرحشم دادين پس بايد بدونيد كه به قول سنت پسنديده و اعتقادي ما وقتي كسي دستش از دنيا كوتاهه و نيازمند بخشش درگاه حق، بهتر نيست براش طلب آمرزش كنيم و اونو آلوده و خودمونو زيادي مقدس جلوه نديم؟ چه بسا روزي بعد رفتن ما ، اون نيازمند چشم به راه دعا براي طلب غفران خود ما باشيم . بيايم اين فرهنگ رو پرورش بديم ، همديگرو از زشتيا نهي كنيم ولي چشممون رو به روي بديهاي خودمون نبنديم .گفته ي معصوم فراموشتون نشده كه مي فرمايند: بزرگترين گناه، كوچك شمردن آن است.

    عيب رندان مكن اي زاهد پاكيزه سرشت

    كه گناه دگران بر تو نخواهند نوشت

    من اگر نيك و اگر بد ، تو برو خود را باش

    هر كسي آن درود عاقبت كار ، كه كشت

    اگه خدا فرصت براي خوب بودن و چشم باز براي ديدن وعبرت گرفتن بهتون داده نبايد اين امتيازها سبب غرور بشه . خدا بيشتر از اونچه تصورشو كنيد مهربون و غفار الذنوبه . نميخام موعظه كنم و ادعايي راجع به مذهبي بودن خودم ندارم چون بيشتر از همه محتاج نگاه مهربون خدا هستم .ولي حرفم سر اينه كه اگه ما قلم رو براي ارشاد در اختيار مي گيريم رسالتشم فراموش نكنيم .بديها رو بشكافيم، نمايان كنيم اما به شكل صحيح خودش.در پناه خدا .

    پاسخ

    عليکم السلام. حقير هم براي نظر شما دنيايي حرف دارم و براي همين پاسخ شما قدري دير شد و به تعويق افتاد: 1- در جواب نظري به نام «عباس» توضيح دادم که چرا و چگونه اين مراسم را ديدم. در جواب برخي نظرات ديگر نيز هدفم را از ذکر اين يادداشت آورده ام و از شما خواهش مي کنم آ ن ها را ملاحضه بفرماييد.2- حقير کريه ترسيم نکردم، خداوند متعال، آنچه را که کريه است در کتاب شريفش معرفي کرده است. لگدمال کردن حکم پروردگار کريه نيست؟ بي حجابي و تبرج از سوي يک زن مسلمان(البته اگر شايعه مسيحي شدنش صحت نداشته باشد) کريه نيست؟ تجاهر و تظاهر و تفاخر به نافرماني امر پروردگار متعال علي رغم ادعاي ايمان و تقوي داشتن، کريه نيست؟3- دايه دلسوزتر از مادر شده ايد؟ خودش وقتي در دنيا بود، چقدر براي خودش طلب مغفرت کرده است؟ حضرت علي (عليه السلام)، نخستين نشانه هاي استغفار را پشيماني از گناه و تصميم بر ترک در آينده معرفي مي کنند. اين نشانه ها در خانم مهستي وجود داشت؟ کسي که با تجاهر و تظاهر و تفاخر به گناه و ترويج افتخار آميز آن، استعداد درک غفران و رحمت الهي را از دست داده، طلب رحمت و مغفرت براي او کاري عبث نيست؟ و خداوند متعال، مؤمنين را از انجام کار عبث و سخن بيهوده منع نکرده است؟ خداوند متعال در قرآن کريم به ما اجازه نداده براي هر کس و ناکسي طلب مغفرت کنيم و لو کانوا اولي قربي. خانم هايده چند سال قبل از وفاتش چنان مريضي سختي گرفت که چندين بار شايعه شد از دنيا رفته است، ولي خداوند مهربان چند سال ديگر به او مهلت داد و متأسفانه باز هم توبه نکرد و از راه گناه و ترويج آن باز نگشت، آن وقت خانم مهستي در مصاحبه اي مهمترين ويژگي او را تقوا معرفي مي کند! بي حجابي و تبرج زن مسلمان، از نشانه هاي تقواست؟ توهين به مجاهدان في سبيل الله از نشانه هاي تقواست؟ خانم هايده در يکي از ترانه هايش به خانواده شهدا توهين کرده، همين که نفرينش نمي کنيم، خيلي مروت به خرج مي دهيم.از همه سيّدهاي عزيز، جانبازان، آزادگان و خانواده هاي معزز شهدا عذر مي خواهم. ولي بايد بگويم که وقتي سروهاي آزادي و آزادگي و سرافرازي اين آب و خاک، مظلومانه بر زمين مي افتادند و در خون خود مي غلطيدند، اين ها در کاباره هاي لوس آنجلس جمع مي شدند و سيّد کريم برايشان از رزم بچه هاي ما و نحوه شهادتشان جوک مي گفت و آن ها هم غش غش مي خنديدند و قهقههه سر مي دادند. باز هم بايد براي اين ها طلب مغفرت کنيم؟ اين ناجوانمردان استعداد درک رحمت و مغفرت الهي را دارند؟ البته تا وقتي که آن ها در قيد حيات هستند، از خداوند مهربان مي خواهيم که هدايتشان کند وگرنه اگر با اين وضعيت(ارتکاب عمدي گناه و اصرار بر ادامه آن از روي آگاهي، ترويج گناه و افتخار و مباهات به آن، تمسخر علني مؤمنان و توهين به مجاهدين في سبيل الله و ...) از دنيا بروند ... حقير چيزي نمي گويم ولي خودتان به کتاب خدا و سخنان عترت رسول خدا(صلي الله و عليه و آله) مراجعه کنيد و انصافاً بگوييد مستقيم و بدون حساب و کتاب وارد جهنم نمي شوند؟4- نمي خواستم مشابه آنچه را که در جواب نظرات ديگران آورده ام دوباره بازگو کنم، ولي خداوند متعال در کتابش ويژگي افراد فاسق را آورده است و از مؤمنين خواسته که از آنها اجتناب کنيم، حقير هم خواستم با معرفي آن ها - که به طور علني خودشان را معرفي کرده اند- مؤمنين را از محبت نسبت به آن ها و استماع صداي نحسشان باز دارم، فقط همين. وگرنه هيچ ادعايي در مورد خودم ندارم . نه مطمئنم که بدون تفضل الهي، عاقبت به خير مي شوم و نه نااميدم از اينکه خداوند مهربان، کسي را که تا اواخر عمر در گمراهي و معصيت و ترويج آن بوده، عاقبت به خير کند. التماس دعا

    سلام.الحمدلله ربّ العالمين هو الذي يحيي و يميت و هو علي كلّ شيء قدير.
    اولاً:حيف قلم كه براي اين اولاد ناصالح ادم بجنبد
    ثانياً:من هم دعا ميكنم كه خدايا بر عذاب اين پليد بيفزا
    ثالثاً: دعا ميكنم كه خدايا اونايي رو كه ناراحت ميشن از اين نوشته ها اگه قابل هدايتن هدايت كن و الّا هلاك و با همين كثيف در جهنم محشور بفرما
    رابعاً:براي شما آرزوي توفيق ميكنم.
    التماس دعا
    يا علي

    پاسخ

    با عرض سلام و تشکر. خواهش مي کنم همه آن هايي را که از اين نوشته ناراحت مي شوند، با يک چوب نرانيد. همه از يک سنخ نيستند . بعضي ها قبول نمي کنند ولي در حد آن افراد کثيف هم نيستند، بعضي ها برخي مسائل را نمي دانند، برخي ها از زاويه ديگر به مسائل مي نگرند و ... موفق باشيد.علي يارتان
     <      1   2   3      >