سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 708335

  بازدید امروز : 119

  بازدید دیروز : 72

تکلیف الهی

 
دانش، ثمره حکمت است و درستی ازشاخه های آن . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: یکشنبه 88/3/3::: ساعت 6:13 صبح
در قالب نظرات یکی از یادداشت های این وبلاگ بحث های مختلفی از سوی یکی از دوستان منتقد در حال طرح هست که با توجه به بحث این روزها راجب به اظهار نظر یکی از کاندیداها در خصوص نهضت آزادی، تصمیم گرفتم بحث در این زمینه را در قالب یک یادداشت جدید بیاورم:
شما در باره نهضت آزادی اینچنین بحث کرده اید: شما اصلا چیزی در مورد نهضت آزادی ها می دونید من اصلا طرفدارشون نیستم و بدم هم می آد ازشون ولی اعتقاد دارم اونها ایرانی اند مسلمانند و حق زندگی تو این کشور دارند حق انتقاد دارند خیلی هاشون قبل از انقلاب تو زندانهای شاه بودند و حتی یکی شون تصمیم داشته زن شاه رو ترور کنه که از اونجا که خدا می خواد دست و چشم خودش رو از دست می ده و بعد این جور کار ها رو کنار می زاره و حالا بعد از انقلاب یک نفر این رو نمی گه! دلیل تنفر من هم از این گروه چیز دیگریه که اصلا ربطی به بحث ما نداره فقط اینو می گم که همین طور ندانسته راجع به چیزی قضاوت نکنید نعوذ بالله رهبر خدا نیست گاهی اوقات می تونه نظرات شما با رهبر فرق داشته باشه
1- بله، من میدونم. قبلاً هم عرض کردم پای صحبتاشون رفتم و سؤال و بحث کردم.
 2- بله اونها حق زندگی و انتقاد دارن ولی مگه مشکل ما با اونا اینه که بهشون حق زندگی و انتقاد نمیدیم؟ اگه اینطوره پس من چطوری پای برنامه هاشون رفتم؟ همه شهروند درجه یک هستند و حقوق همه یکسان و محترمه ولی اگه قرار باشه کسی کاندیدای احراز یک پست کلیدی در کشور بشه و از اسرار مملکت سر در بیاره، همه شهروند درجه یک نیستند. کدوم کشوری در دنیا مردمش انقلاب می کنن، خون میدن، زجر می کشن و خلاصه کلی هزینه میدن و قانون اساسی تدوین می کنن و اکثریت قاطع بهش رأی موافق میدن اونوقت اجازه میدن یه کسی به سمت تصاحب یک پست کلیدی بره که قانون اساسی اون کشور رو قبول نداره؟
کدوم عاقلی میره سر شاخه درخت ارّه برمیداره شاخه رو میبره؟
آیه قرآن رو بخون(ایه 118 آل عمران): ... لا تتخذوا بطانة من دونکم ... غیر خودتان را همراز مگیرید، آنان از هیچ فتنه ای در حق شما کوتاهی نمی کنند و آرزو دارند که در رنج بیفتید.
همه شهروندان خودی هستند اما اگر قرار باشد کسی در کشور به جایگاهی راه پیدا کند که از مسائل عمیق سیاسی و اسرار دورن نظام  سر در بیاورد و پست کلیدی بگیرد ما طبق قاعده عقلی و ایه قرآن، قائل به خودی و غیرخودی هستیم.
خودم پای صحبت اقای سحابی بودم، صدایش رو هم ضبط کردم که می گفت ولایت فقیه را قبول ندارد. موقع ثبت نام برای کاندیداتوری ریاست جمهوری هم در فرم ثبت نام روی التزام عملی به ولایت فقیه خط کشیده.
میشه کسی قانون اساسی رو قبول نداشته باشه، اونوقت کاندید احراز بالاترین مقام اجرایی در کشور بشه؟
3- و اما درباره سابقه انقلابی این افراد: مرامنامه نهضت آزادی در دوران ستمشاهی بر تبعیت از قانون اساسی تأکید می کند و مهندس بازرگان هم به عنوان پایه گذار این نهضت اعلام می کند که از قانون اساسی به صورت واحد جامع طرفداری می کنیم.
این در حالی است که بنیانگذار انقلاب اسلامی که مردم به رهبری او قیام کردند، تأکید می کند که قانون اساسی شاه، کامل و دقیق نیست.
همچنین مهندس بازرگان به هنگام محاکمه در دادگاه رژیم شاه در سال 1341 با اشاره به سلطنت شاه، تأکید می کند که ما واقعاً طرفدار و موافق آن هستیم(مدافعات در دادگاه غیرصالح تجدید نظر نظامی-مهندس بازرگان- ص 147)
در نامه سرگشاده نهضت آزادی به شاه آمده: .... هرچند نهضت آزادی به مبارزه معتقد بوده اما براندازی و سرنگون کردن شاه از اهداف اصلی آن نبوده(موازنه منفی-نوشته حسین کی استوان-جلد اول-ص 147)
هنگام اوج گیری انقلاب اسلامی و در آستانه به ثمر رسیدن تلاش ملت برای سرنگونی شاه، در تاریخ 9/3/1356 مهندس بازرگان همراه دوستان خود با مأمور سیاسی سفارت آمریکا ملاقات می کند و می گوید: ... اگر شاه حاضر باشد تمام موارد قانون اساسی را به اجرا درآورد ما آماده ایم تا سلطنت را بپذیریم(اسناد لانه جاسوسی-شماره23-ص 18)
4- گفتید: نعوذ بالله رهبر خدا نیست گاهی اوقات می تونه نظرات شما با رهبر فرق داشته باشه
ولی نظر امام درباره نهضت آزادی بر اساس همون قاعده عقلی و آیه قرآنی است که خدمتتون عرض کردم. بحث نظر و برائت شخصی نیست. خط امام(ره) مخالف خط سازش و وادادگی در برابر سلطه جویی مستکبران است و از کسی که ادعا می کند خط امامی است نیز انتظار می رود مرز خود را با پیروان خط سازش و پذیرش سلطه آمریکا پررنگ کند نه اینکه برای جلب آرای مردم، پوزیشن آزادی خواهی بگیرد و از تبرّی جستن نسبت به خط سازش و منحرفین از آرمان های انقلاب غافل شود از ترس اینکه مبادا رأی نیاورد.
یا رومی روم یا زنگی زنگ.
عزیزمن، ما با آزادی بیان مخالف نیستیم. ما با این نقاب زدن ها و منافق بازی ها مخالفیم.
شما نظر رهبر این انقلاب را نظر شخصی می دانید که می تواند خطا و اشتباه باشد؟ بسیار خوب. هرکس عقایدش برا خودش محترمه ولی دیگه چرا نقاب خط امام و انقلاب می زنید؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
می خواهند با این تناقض گویی ها رأی هر دو طرف را جلب کنند ولی ملّت ایران هوشیارتر از این حرف ها هستند.
إن شاءالله در فرصت بعدی به بحث شما درباره تسخیر لانه جاسوسی می پردازم.

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


تکلیف الهی

همایون سلحشور فرد
زبان و قلم، شمشیر ماست برای دفاع از حق و حقیقت و زدن باطل؛ در ضمن کارشناس بهداشت محیط هستم و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک