سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 709247

  بازدید امروز : 67

  بازدید دیروز : 67

تکلیف الهی

 
مگو آنچه نمى‏دانى ، بلکه مگو هر چه مى‏دانى چه خدا بر اندامهاى تو چیزهایى واجب کرد و روز رستاخیز بدان اندامها بر تو حجت خواهد آورد . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: جمعه 87/7/19::: ساعت 8:18 عصر
در یکی از آگهی هایی که اخیراً در طول ماره مبارک رمضان از تلویزیون پخش می شد کودکی را نشان می داد که سر میز مشغول ضربه زدن به بشقاب غذا بود و باعث می شد غذا به صورت پدرش- که او هم سر میز نشسته بود- بپاشد.
در این حین پدرش با اشاره به افتتاح حساب بانک مسکن برای فرزندش به او می گفت: اگه بدونی چه آینده ای برات درست کردم ....
و کودک خردسال وقتی متوجه سخنان پدر شد به عنوان تشکر دستمالی برداشت و آثار غذای پاشیده شده به صورت پدرش را پاک کرد.
نکته اینجاست که <**ادامه مطلب...**>صدا و سیما سود حاصل از اینگونه تبلیغات را صرف برنامه سازی های دیگر خود می کند. مثلاً صرف رادیو معارف می کند که در همان ایام که امثال این تبلیغات از تلویزیون پخش می شود، از رادیو معارف سخنرانی یک عالم پخش می شود که روایتی را از حضرت امام صادق(علیه السّلام) بازگو کند با این مضمون:
در سفر حج یکی از شیعیان در بین راه مرتب با قربانی کردن گوسفند سایر افراد کاروان حج را مهمان می کرد. ولی وقتی با امام صادق(علیه السّلام) مواجه شد حضرت به او فرمود که تو مؤمنان را خوار کردی!
آن شخص با تعجب اظهار داشت ولی من به خاطر خدا خواستم حاجیان را مهمان کنم.
حضرت فرمود درست است. تو به خاطر خدا این کار را کردی و نیتت خیر بود ولی افرادی هم در این کاروان بودند که دوست داشتند دیگران را مهمان کنند ولی تمکن مالی نداشتند و این کار تو باعث می شود آن افراد احساس خواری کنند.
حال سؤال اینجاست که آیا تلویزیون با پخش آن آگهی که ذکر کردم باعث نمی شود افرادی که تمکن مالی ندارند تا حتی یک هزار تومانی در ماه برای فرزندشان ذخیره کنند احساس خواری و حقارت کنند؟ آیا باعث نمی شود که احساس کنند اگر فرزندشان غذا به صورتشان بپاشد با توجه به اینکه هرگز تمکن مالی نخواهند داشت تا خبر خوش افتتاح حساب در بانک مسکن را به فرزندشان بدهند بنابراین هیچگاه کثافت به جا مانده از آثار غذا از صورتشان پاک نخواهد شد؟

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


تکلیف الهی

همایون سلحشور فرد
زبان و قلم، شمشیر ماست برای دفاع از حق و حقیقت و زدن باطل؛ در ضمن کارشناس بهداشت محیط هستم و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک