سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 709163

  بازدید امروز : 50

  بازدید دیروز : 56

تکلیف الهی

 
آنکه با دانش خود به پیکار با نادانیش برخیزد، به بالاترین خوشبختی می رسد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: جمعه 95/10/24::: ساعت 4:43 عصر

قصد نداشتیم به این زودی پس از وفات مرحوم حجت الإسلام هاشمی رفسنجانی، انتقادهایمان به عملکرد و مواضع وی را ادامه دهیم ولیکن نمی توانیم در برابر تحریف های فاحش تاریخی سکوت کنیم.

در میان سریال های قدّیس سازی این چند روزه از مرحوم هاشمی رفسنجانی در رسانه ملّی، روز بیستم دی، آیت الله حائری شیرازی در گفتگو با شبکه خبر سیما استدلال ها و توجیهاتی را بیان کرد که توجه شما را به مختصری از مهم ترین بخش های آن جلب می نمایم:


«آیت الله هاشمی مانند یک گاردی خود را بین افرادی که دارای زاویه اند با رهبری انقلاب قرار می دهد تا آنها به واسطه آن موضع و زاویه، خودشان را به دره سقوط  نیندازند؛ او به آنها فرصت داد تا برگردند و از آبروی خودش گذاشت تا آنها در حماسه 9 دی برگردند.

او در ایجاد وحدت و حفظ نظام نقش زیادی داشت و برعکس مخالفان سطحی نگر که او را به زبیر تشبیه می کنند وی را باید به ابوطالب تشبیه کرد و رابطه هاشمی با افراد زاویه دار با نظام را باید به رابطه حضرت عیسی با مریم مَجدَلیّه یا ایمان مخفی ابوطالب تشبیه کرد.

عُلما به حضرت عیسی(ع) گفتند تو به خانه فاحشه می روی؟! تو معلّم مایی؟! حضرت سؤال کرد شما [تعدادی] گوسفند داشته باشید یکی از آن ها گُم شود، شما داخل این گوسفندهایی که هستند می مانید یا می روید گوسفندِ گُم شده را بگیرید؟ من برای گُم شده های بنی اسرائیل آمده ام، شما که هستید!

این هایی که معترض بودند به ایشان پهلوی پیدا شده ها بودند، ایشان که گمان می کردند زاویه دارد رفته بود گُم شده ها را بیاورد؛ ایشان که درباره اش خیال می کردند زاویه دارد رفته بود گُم شده ها را بیاورد.

در جریان فتنه 88 نقش ایشان همین بود که یک علی البدلی برای رهبری باشد تا این کسی که با رهبری زاویه پیدا کرده یک دفعه نرود با ضدانقلاب متّحد شود.

ببینید ایشان چه کار ظریفی انجام داد در فتنه 88؛ ایشان مانند نمازگزاری در صف جماعت درست پشت سر رهبری ایستاد و گروهی در فاصله ای دورتر، قطع بودند. صف اول جماعت را وِل کرد آمد کنار آن ها ایستاد تا از یک طرف خودش متصّل باشد و از طرف دیگر این ها هم به او متصّل باشند؛ ایشان حلقه مسأله دارها بود با رهبری که به تدریج مسأله این ها را حل کند.

چطور شد 9 دی به وجود آمد؟ یکی قربانی شد تا این ها آمدند؛ یکی ارتباطشان را حفظ کرد تا این ها برگشتند؛ یکی آبروی خودش را گذاشت تا این ها برگرداند، مُفتی که این ها برنگشتند.

من همان موقع درباره نقش ایشان در فتنه گفتم ایشان ابوطالب فتنه است. یکی کاسب فتنه است یکی هم مثل ایشان ابوطالب فتنه است؛ ظاهراً فکر می کنند فتنه گر است [امّا] باطناً می خواهد فرصت دهد به این ها که برگردند!»(1)

قطعاً کارکرد تمام انبیاء عظام-از جمله حضرت عیسی-(علیهم السّلام) انذار و تبشیر بوده است، اما شما کجا دیدید که در سال 88 مرحوم هاشمی رفسنجانی به انذار و تبشیر فاصله گرفته های از انقلاب پرداخته باشد؟

آنچه که ما دیدیم بیشتر تشویق و تحریض جماعت زاویه دار با آرمان های نظام اسلامی بوده است تا انذار و تبشیر آنان.

آیا ایشان پشت سر رهبری دیگران را از تخریب دولت و بدگویی مستمر(2) علیه دولت بازداشت؟ یا اینکه علی رغم سه سال توهین های بی سابقه به رییس جمهور قانونی وقت، اعلام نمود که دوران مدارا با دولت تمام شده است(3)؟

حضرت آیت الله حائری شیرازی ظاهراً فراموش کرده اند که سال گذشته در واکنش به اظهارات توهین آمیز آن مرحوم نسبت به رییس جمهور سابق مبنی بر اینکه 8 سال دولت گذشته مثل مرض هاری بود، در نامه سرگشاده ای از ایشان می پرسد: «
سیاهِ مطلق دیدنِ 8 سال گذشتهِ میانه‌روی است؟ »(4) 

آیا ایشان همسر خود را انذار داد از اینکه القاء کند اگر کسی غیر از موسوی از صندوق های رأی بیرون آمد بدانید که حتماً تقلّب شده و باید بریزید در خیابان ها؟!

آیا ایشان دختر خود را از ساندویچ خوردن در میدان ونک بازداشت؟!

مگر فتنه گران 88 با ضدانقلاب متحد نشدند؟

... بگذریم؛ حضرات اگر جرأت بیان واقعیات را ندارند لااقل تاریخ را تحریف نکنند.

پی نوشت ها:

1- فیلم کامل گفتگو در سایت شبکه خبر: گفتگوی 18:30/ هاشمی رفسنجانی عامل وحدت بود
فیلم کامل گفتگو با حجم پایین تر در سایت آپارات: هاشمی را بجای زبیر به ابوطالب تشبیه کنید
مشاهده و دریافت کلیپ گزیده در سایت روشنگری

2- انتقاد خدمت است، تخریب خیانت است؛ نه خیانت به دولت، بلکه خیانت به نظام و خیانت به کشور است. نباید تخریب بکنند، انتقاد بکنند ... انکار امتیازات و نقاط مثبت، برجسته‌کردن ضعف‌ها و بدگویی مستمر، تخریب است نه انتقاد.(بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت/ 2 شهریور 1387)

3- اظهارات در جمع فعالان اقتصادی خراسان رضوی، در مشهد مقدس/ مرداد ماه 1387:
هاشمی: رهبری خواستند مدتی با دولت مدارا کنیم, این مدت تمام شده است

نقل قول هاشمی خلاف قانون و فاقد اعتبار است

بمب های اتم هاشمی رفسنجانی!

مستند پایان مدارا

4-خبرگزاری فارس: حائری شیرازی در نامه‌ای خطاب به هاشمی رفسنجانی: سیاه مطلق دیدن 8 سال گذشته میانه‌روی است؟/دولت سابق آرزوی بخشی از اقشار ضعیف را برآورد


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


تکلیف الهی

همایون سلحشور فرد
زبان و قلم، شمشیر ماست برای دفاع از حق و حقیقت و زدن باطل؛ در ضمن کارشناس بهداشت محیط هستم و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک