سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 708253

  بازدید امروز : 37

  بازدید دیروز : 72

تکلیف الهی

 
شما را نمایاندند اگر مى‏دیدید ، و راه نمودند اگر مى‏یافتید ، و شنواندند اگر مى‏شنیدید . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: شنبه 86/7/7::: ساعت 7:53 صبح

طبق معمول هر ساله، یک روحانی به عنوان مبلغ ماه مبارک رمضان به خوابگاه آمده بود. این روحانی که گویا خیلی از مسائل و معضلات را برای اولین بار شاهد بود، خیلی حرص و جوش می خورد.

یک روز که حسابی کلافه و ناراحت بود می گفت:

دیشب گفتم به یکی از اتاق هایی که صدای نوار مبتذلشان را بلند کردند بروم و نصیحتشان کنم که حیف نیست در این شب های عزیز ماه مبارک رمضان که درهای رحمت الهی باز است، به جای کسب فیوضات الهی و طلب برکات این ماه مبارک، گوش و ذهن و قلبتان را اینچنین از یاد حق غافل می کنید؟

ولی متوجه شدم اتاق بغلی این ها دانشجویانی هستند که مرتب در برنامه های مذهبی خوابگاه(نماز جماعت، جلسه قرآن، کمک به برپایی سفره افطار در نمازخانه و ...) شرکت می کنند، گفتم شاید از این ها بخواهم به دوستانشان تذکر بدهند بهتر باشد ولی رفتم دیدم این ها هم دارند پاسور بازی می کنند!

خلاصه می گفت به جای اینکه به بچه های آن اتاق به خاطر بلند کردن صدای نوار مبتذل در این ماه مبارک تذکر بدهم، تا ساعت 3 نیمه شب داشتم با بچه های مذهبی خودمان راجب پاسور بازی و ... بحث می کردم.

می گفتند حاج آقا سرگرمی نداریم حوصله مان سر می رود چه کار کنیم؟   

بابا فرض کنیم پاسور بازی حلال حلال باشد، حیف از این عمر عزیز و نشاط و صفا و انرژی جوانی نیست که اینچنین تلف کنیم.

اصلاً ما اگر بخواهیم به وظیفه مان(خودسازی علمی، روحی، فکری و جسمی و به عبارتی: تحصیل، تهذیب و ورزش) عمل کنیم وقت اضافه می آوریم پای این لاطائلات و لغو و ... بگذاریم؟!

واقعاً هیچ سرگرمی دیگری به جز این ها داریم؟ یا به جای اینکه با دعا و توسل در این ماه عزیز از خدا و مقربین درگاهش بخواهیم  تدبیر امور ما را به عهده بگیرند و عمر ما صرف خودسازی، بندگی حق و اعتلاء و عزّت دین الهی شود، عنان نفس را با غفلت از یاد خدا در اختیار شیطان و هوای نفس قرار دادیم تا هر طور می خواهند سرزمین جان ما را به چراگاهی برای خود  مبدّل سازند؟

...قوّ علی خدمتک جوارحی

الّلهمّ اشغلنا بذکرک

الهی إن کان عمری مرتعاً لشیطان، فأقبضنی إلیک

ألّلهمّ ارزقنی حبّک و حبّ من یحبّک و حبّ کلّ عمل یوصلنی قربک


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


تکلیف الهی

همایون سلحشور فرد
زبان و قلم، شمشیر ماست برای دفاع از حق و حقیقت و زدن باطل؛ در ضمن کارشناس بهداشت محیط هستم و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک