سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 709445

  بازدید امروز : 63

  بازدید دیروز : 63

تکلیف الهی

 
بدان که دانشی چون جستجوی سلامت نباشد و سلامتی مانند سلامت دل نباشد . [امام باقر علیه السلام]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: چهارشنبه 92/3/15::: ساعت 6:43 عصر

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: "نامزدهای محترم از هر چیزی که می‌خواهند انتقاد کنند، اما متوجه باشند معنای انتقاد بی‌انصافی، منفی‌بافی و سیاه‌نمایی نیست ... لازمه انتقاد، انکار جهات مثبت نیست".

حالا می خواهم توجه شما را به رکورد انصاف در مهمترین رسانه جناب قالیباف، یعنی روزنامه همشهری جلب کنم.

در ویژه نامه نوروز 1392 روزنامه همشهری در یادداشت های گوناگون با اشاره به ماجرای یکشنبه سیاه مجلس، سخنان مقام معظم رهبری یادآوری می شود که کشاندن اختلاف ها در بین مردم را خیانت دانسته اند.

حال بگذریم از اینکه در طول این سالیان اخیر چه تعداد تیتر در صفحه اول این روزنامه می توان یافت که اختلاف شهرداری با دولت را به میان مردم آورده است، اما اگر در سخان سالیان اخیر مقام معظم رهبری، واژه خیانت را جستجو کنیم، مصادیق دیگری از این واژه را در سخنان معظم له می یابیم؛ از جمله اینکه ایشان در دیدار رئیس‌جمهور و اعضاى هیأت دولت مورخ دوم شهریور ماه 1387 فرمودند: "انتقاد خوب است، تخریب بد است؛ انتقاد خدمت است، تخریب خیانت است؛ نه خیانت به دولت، بلکه خیانت به نظام و خیانت به کشور است. نباید تخریب بکنند، انتقاد بکنند".

هرچه انتقاد به دولت های نهم و دهم در طول هفت سال و نیم گذشته وارد باشد، تمجیدهای بی سابقه مقام معظم رهبری از خدمات دولت نهم بر کسی پوشیده نیست. و اصولاً وقتی ایشان می فرمایند رییس جمهور بعدی باید نقاط قوت رؤسای جمهور گذشته را داشته باشد معنی اش این است که بالاخره این دولت های نهم و دهم، نقاط قوتی هم داشته اند.

اما حالا ببینید آخرین جمله یادداشت جناب حسین قربانزاده، سردبیر ویژه نامه نوروز 1392 روزنامه همشهری را در صفحه 6 این ویژه نامه: "این ملت در هفت و نیم سال گذشته فقط 11 روز آرامش به خود دیده است!"
آیا برای سیاه نمایی و بی انصافی در حق دولت های نهم و دهم، مصداقی بارزتر از این می توان یافت؟ و آیا اینگونه سیاه نمایی و بی انصافی در حق دولت، از نظر مقام معظم رهبری مصداق خیانت به نظام و خیانت به کشور نیست؟!

جالب اینکه این ویژه نامه در صفحه 26 خود در شرح حال وضعیت مردم لبنان، عدم برخورداری ملت از آرامش را اینگونه تعریف می کند: "اگر برایتان عجیب باشد که هر شب بخوابید و صبح با صدای انفجار یا شلیک گلوله ای و یا خبر استعفایی دسته جمعی بیدار شوید، برای لبنانی ها اما عکس این معادله عجیب است".

متأسفانه اوج گرفتن نقاط ضعف دولت دهم در روزهای آخر دوره خود موجب شده نه تنها نقاط قوت بی نظیر دولت های نهم و دهم دیده نشود بلکه باعث شده نقاط قوت نیز نوعی نقطه ضعف تفسیر و تعبیر شود.


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


تکلیف الهی

همایون سلحشور فرد
زبان و قلم، شمشیر ماست برای دفاع از حق و حقیقت و زدن باطل؛ در ضمن کارشناس بهداشت محیط هستم و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک