سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 708193

  بازدید امروز : 49

  بازدید دیروز : 13

تکلیف الهی

 
مصاحبت با شریران، شرّ نصیب [انسان] می کند، همان گونه که باد، بر اثر گذر از جای متعفّن، بد بو می شود . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: شنبه 91/7/15::: ساعت 3:40 عصر

شهردار تهران چندی قبل گفته بود که ما فقط متولی جاده و آسفالت مردم نیستیم بلکه متولی تربیت مردم نیز هستیم؛ و وقتی می بینیم علی رغم دهه 70 که شهرداری تهران در صدد محو نام و یاد شهدا از سطح شهر بود، بنرهایی با تصاویر زیبای سرداران شهید در سرتاسر شهر برافراشته می شود باور می کنیم که واقعاً شهردار تهران دغدغه ترویج ارزش ها و ارائه الگوهای تربیتی به جوانان شهر را دارد.

اما طبق معمول هر وقت می خواهم به آقای قالیباف و اقداماتش خوشبین و امیدوار شوم بلافاصله ضدحال می خورم.

چقدر خوشحال شدم وقتی دیدم شهرداری تهران بنرهایی از تصویر شهید همت را در برخی نقاط شهر نصب کرده است با این جمله از وصیت نامه آن سردار شهید که " ... به جوانان بگویید بپاخیزید، اسلام را و خود را دریابید"؛ اما خوشحالی ام دیری نپایید وقتی با خبر شدم شهرداری منطقه 21 تهران قصد دارد مجسمه یکی از پولبالیست های میلیاردر را تحت عنوان اسطوره فوتبال در یکی از ورزشگاه های در دست احداث در غرب تهران(وردآور) نصب کند! +

عجب ابتکار جالبی و عجب سوژه مناسبی! خودتان را مسخره کرده اید یا مردمی را که مدعی تربیت آن ها هستید؟!

جوان به پاخواسته ای که اسلام را و خود را دریافته کجا آدم های بی اخلاق مغلوب هوای نفس و برده تعلّقات دنیا را اسطوره خوی می پندارد؟!

به این رنگین نامه تبلیغاتی نگاه کنید و از روی شهید همّت خجالت بکشید:

صفحه ای از یک رنگین نامه تبلیغاتی در وصف یک فوتبالیست

نوشته از خصوصیت این بازیکن خونسردی و آرامش است! و لابد منظورش آن هنگامی است که در اعتراض به اخراج هم تیمی خود در مسابقات جام دانهیل ویتنام با مشت به سینه داور ژاپنی می زند و یا آن هنگام که در بازی با پرتغال(جام جهانی 2006) در اعتراض به تعویض خود، لگدش را نثار ساک پزشک تیم می کند! و یا ...

از محسنات دیگرش - که تیتر برجسته این رنگین نامه شده- این است که "او عاشق BMW است" و نمی تواند از اتومبیل BMW دل بکند و تنها یک سال که عضو باشگاه بایرمونیخ بوده به دلیل قرارداد این باشگاه با کمپانی audi مجبور بوده به جای BMW، audi سوار شود!

"أشجع النّاس من غلب هواه" کجا دغدغه مدعیان تربیت مردم و جوانان است که اینچنین قصد اسطوره سازی از یک روزه خوار ماه مبارک رمضان را دارند؟!

آیا به ذهن علیل یکی از این متولیان تربیت و مدعیان فرهنگ سازی خطور کرده که جهت تکریم شعائر دینی در برابر بی هنران لامذهبی که در داخل و خارج کشور با نامحرم دست می دهند و دیده بوسی می کنند، تندیسی از قهرمان پاراالمپیک، مهرداد کرم زاده بسازند و یا نشان ویژه ای به او بدهند که در سرزمین کفر حاضر نشد هنگام دریافت مدال طلا با عروس ملکه انگلیس دست بدهد؟!

مطمئن باشید اگر شونصد مجسمه هم از این به اصطلاح اسطوره فوتبالی در سرتاسر شهر بکارید، امکان ندارد 40-30 سال بعد مرگش همچون مرحوم تختی کسی دسته گل نثارش کند و برایش مراسم یادبود بگیرد مگر اینکه همچون اسطوره های واقعی بپاخیزد، اسلام را و خود را دریابد.

--------------------------------------------
یاددشت مرتبط: بیماری روانی شهید همت!

این یادداشت تحت عنوان "او عاشق BMW است!" به فهرست نوشته های برگزیده در مجله پارسی نامه افزوده شده است.


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


تکلیف الهی

همایون سلحشور فرد
زبان و قلم، شمشیر ماست برای دفاع از حق و حقیقت و زدن باطل؛ در ضمن کارشناس بهداشت محیط هستم و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک