سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 708170

  بازدید امروز : 26

  بازدید دیروز : 13

تکلیف الهی

 
قدرت حاکمان پاسبانان خداست در زمین او . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: سه شنبه 88/9/10::: ساعت 10:27 عصر


همانطور که پیش بینی می شد کناره گیری حضرت علّامه جوادی آملی از ایراد خطبه های نماز جمعه قم نیز سوژه نخ نمایی شد برای بیمار دلان و داستان سرایان و خیال پردازان سیاسی.
این در حالی است که این مفسّر عظیم الشّأن قرآن حیکم همواره(از جمله پس از انتخابات ریاست جمهوری سال جاری) در خطبه های نماز جمعه قم از نظام اسلامی حکیمانه دفاع کردند و با تفسیر آیات الهی مشت منافقان جدید را باز کردند و چهره واقعی بیماران سیاسی را برای مردم آگاه و بصیر نمایان ساختند و در آخرین خطبه شان نیز غزل خداحافظی خود را با تکریم و تمجید از مقام معظم رهبری و افراد و نهادهای منتسب به نظام همراه ساختند.
خودتان قضاوت کنید که آیا این لحن فردی است که مانند امام جمعه سابق اصفهان(آیت الله طاهری) از نظام قهر و کناره گیری می کند؟: 
پنج آذر یعنی دیروز فرمان امام راحل سالروز تشکیل بسیج مستضعفان بود. این نیروی با اخلاص الاهی در دفاع مقدس تلاش و کوشش کرده است. برای حفظ نظام تلاش و کوشش کرد و می کند و امیدواریم همگان هم حق شناسِ این نیروی با اخلاص باشند و هم این ها مواظب باشند که غربال شوند و مبادا خدای ناکرده کسی در این ها نفوذ بکند و هم این ها مستقیم تر حرکت کنند و هم مردم قدرشناس تر باشند تا ان شاء الله به برکت این نیروی با اخلاص این کشور ولی عصر به دست صاحب اصلی اش برسد... آخرین عرضم، غزل خداحافظی است ... در پایان از رهبری و شورای محترم سیاست گذاری نماز جمعه از یک سو و ائمه بزرگ و بزرگوار نماز جمعه ی قم از سوی دیگر، شما نمازگزاران، برادران و خواهران قم که در کنار بارگاه ملکوتی کریمه ی اهل بیت بار یافتید از سوی دیگر، از ستاد برگزاری نماز جمعه از سوی چهارم، آستانه ی مبارکه فاطمه ی معصومه از جهت پنجم، همه ی نیروهای حافظان و خدمتگزاران و برگزار کنندگان این مراسم با جلال و شکوه از سوی پنجم و ششم و هر کسی که بالاخره در اقامه ی این عمود دین تلاش و کوشش کرده است، حق شناسی می کنیم. (متن کامل آخرین خطبه ایشان)
اما اگر کسی واقعاً بیماری نداشته باشد، با مراجعه به سایت نماز جمعه قم و رجوع به متن کامل خطبه های معظم له پس از انتخابات ریاست جمهوری سال جاری در می یابد امثال آقای مهاجرانی - که در مصاحبه با شبکه استعمار پیر(بی بی سی فارسی) سفره دلش را برای بیگانگان باز می کند- حقیرتر از آن هستند که درباره این عالم فرزانه و بزرگوار اظهار نظری کنند.

خطبه سوم مهر ایشان را با دقت بخوانید و ببینید از نظر این مفسّر عظیم الشّان قرآن کریم چه کسی دارای بیماری سیاسی است؟: 
اما در سوره ی مائده آنهایی که بیماری سیاسی دارند در قلبشان این مرض هست، ذات اقدس الاه به رسول خود سفارش کند که به آنها بگو « فَتَرَى الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ یُسَارِعُونَ فِیهِمْ یَقُولُونَ نَخْشَى أَن تُصِیبَنَا دَآئِرَةٌ فَعَسَى اللّهُ أَن یَأْتِیَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ فَیُصْبِحُواْ عَلَى مَا أَسَرُّواْ فِی أَنْفُسِهِمْ نَادِمِینَ » فرمود: آنهایی که مرض در قلبشان دارند مرتب دستشان به گوشی BBC  است،هی گرایش به او دارند، هی با او تلفن می کنند. هی از او گزارش می کنند. این یک مرض است، این مرض را معالجه کنید، فرمود:« فَتَرَى الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ یُسَارِعُونَ فِیهِمْ » نه « یُسَارِعُونَ الیهِمْ » این ها اصلاً در جمع آنها هستند، مرتب با بیگانه ارتباط دارند، یعنی این ارتباط با بیگانه، یعنی کسی که دویست سال این کشور را غارت کرد، یا کسی که صد سال غارت کرد، یا کسی که شصت سال غارت کرد، بالاخره غارت نامه ی این ها معلوم است. غارت نامه ی انگلیس معلوم است، غارت نامه ی آمریکا و برخی از أقاربش هم معلوم است، این که دیگر تاریخ بیهقی نیست، خیلی از این غارت ها را در زمان خودمان دیدیم. یک وقت است که ناصح التواریخ نوشته، تاریخ بیهقی نوشته و برویم پژوهش کنیم، خیلی نیاز به پژوهش ندارد، خیلی از کسانی که در سن شان هفتاد هست و بیشتر، درمتن این غارت نامه بودند...، پس غارت نامه ی همه ی این ها معلوم است.
در سوره ی مبارکه مومنون فرمود که این ها خودشان را معالجه کنند، بالاخره اشکال و انتقاد هست ولی در چهارچوب قابل حل است، اما تا یک خبر شد به خارج و از آنها کمک بگیریم، این مرض است « فَتَرَى الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ یُسَارِعُونَ فِیهِمْ » بعد حرفشان این است که خوب اگر نظام ما شکست خورد و آنها برگشتند ما چه کنیم؟« یَقُولُونَ نَخْشَى أَن تُصِیبَنَا دَآئِرَةٌ » شاید اوضاع برگردند، فرمود:« فَعَسَى اللّهُ أَن یَأْتِیَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ فَیُصْبِحُواْ عَلَى مَا أَسَرُّواْ فِی أَنْفُسِهِمْ نَادِمِینَ » خدا هست، همیشه بود و همیشه هست و همیشه یاور دین است، بعد شما شرمنده می شوید، کاری نکنید که در آن عذاب آخرت باشد و خزی دنیا... (متن کامل خطبه)
و در پایان این هم دلیل کناره گیری ایشان


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


تکلیف الهی

همایون سلحشور فرد
زبان و قلم، شمشیر ماست برای دفاع از حق و حقیقت و زدن باطل؛ در ضمن کارشناس بهداشت محیط هستم و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک