• وبلاگ : تكليف الهي
  • يادداشت : شعري در استقبال از قهرمان رمي جمرات
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام.

    با طلب بخشش به سبک بچه زرنگ ها

    به روزم.
    سلام.
    با شعر معروف شهريار به روزم ...
    وبلاگ خوبي داري به ما هم سري بزن
    + لال 
    کديور در مراسم عيد فطر: آيت الله خامنه اي از ولايت ساقط شده است

    خلاصه:
    روز ?? سپتامبر دکتر محسن کديور، اسلام شناس منتقد جمهوري اسلامي، نماز عيد فطر امسال را در جنوب کاليفرنيا و در شهر ارواين اقامه کرد. اين مراسم با استقبال ايرانيان ساکن جنوب کاليفرنيا روبرو شد.کديور در خطبه اول نماز با تبريک عيد سعيد فطر به تحليل پيام ماه رمضان و وظيفه مومنان در باره عيد فطر پرداخت. وي ماه رمضان را فرصتي براي پاکسازي جان بوسيله ياد خدا دانست و به نقل از پيامبر اکرم (ص) رمضان را ماهي دانست که درهاي بهشت در آن باز است مگر اينکه خود آنرا بسته باشيم و درهاي جهنم بسته است مگر خود آنرا گشوده باشيم.

    (...)

    کديور، در قسمت ديگري از خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر با اشاره به نامه اخير احمد توکلي خطاب به آقايان موسوي و خاتمي گفت :"نامه خطاب به من نيست اما من به آرمان جنبش سبز معتقدم لذا به نکاتي از نامه جواب مي دهم. ايشان پرسيده اند مردم در تظاهرات روز قدس شعارهائي داده اند از جمله استقلال آزادي جمهوري ايراني، آيا شما اين شعار را قبول داريد؟ بنده مي گويم وقتي همه مجاري قانوني بسته شود مسائل به خيابان کشيده مي شود، و شعارهاي خياباني قابل کنترل نيست. اگر مي خواهيد بدانيد مردم واقعا چه مي خواهند چاره اش رفراندوم است. من مي گويم اکثريت ايرانيان جمهوري اسلامي به معناي ولايت مطلقه فقيه را نمي خواهند.


    گفته شده است شما که به آقاي خميني قائل هستيد ايشان گفته اند جمهوري اسلامي نه يک کلمه کم نه يک کلمه زياد، مي گوئيم بله يک کلمه –ولايت فقيه - به آن اضافه شد. آن را برداريد مشکل حل مي شود.


    گفته شده است مردم در خيابان شعار مي داده اند نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران ، در حالي آقاي خميني گفته روز قدس روز فلسطين است، مي گويم آيه الله خميني گفته است اين روز روز مظلومان است نه فقط مظلومان فلسطين، و ملت ايران هم مظلوم است، شما با اهالي ايران همان کرديد که اسرائيليها با اهالي غزه. شعار ما چنين بود هم غزه هم لبنان جانم فداي ايران."


    کديور در ادامه سخنان خود خطاب به رهبري جمهوري اسلامي گفت: "ما نه مي خواهيم بکشيم نه کشته شويم، ما مي خواهيم شما تابع قانون و اخلاق باشيد، فکر نکنيد شما از جانب خدا و پيامبر منصوب شده ايد، بدانيد آنقدر بد عمل کرده ايد که اگر خدا شما را نصب کرده باشد اکثر مردم ايران به آن خدا نيز پشت مي کنند، شما اينقدر منفور شده ايد."


    کديور با اشاره جمله از آيه الله خميني با مضمون "پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به کشور آسيب نرسد" افزود اما در نظريه آيه الله خميني آمده است ولايت فقيه بايد فقيه ،عادل و مدبر باشد. اولين شرط عدالت صداقت است که بارها نقض شده و امروز اکثر مردم و علما عدالت آقاي خامنه اي را باور ندارند و شرط آخر تدبير است به معناي مديريت، که در حوزه سياست خارجي، اقتصادي، فرهنگي و سياست داخلي به شدت قابل مناقشه و انتقاد است. کديور افزود:"ما هم به استقلال ايران، حق مردم فلسطين باور و به سياستهاي تجاوزکارانه آمريکا و اروپا انتقاد داريم اگر ترديدي داريد که مردم ايران شما را مدبر مي دانند يا نه از آنها بپرسيد، آيه الله خامنه اي شما ديکتاتوري کرديد و حتي طبق همان نظريه ولايت فقيه آية الله خميني از ولايت ساقط شده ايد.


    شما حکومت خود را تنها حکومي ديني جهان مي دانيد و باعث شرمساري است که در تنها حکومت ديني جهان اين اتفاقات خلاف دين مي افتد، شما باعث افتخار مذهب شده ايد يا ننگ آن، شما آبروي اسلام و تشيع را در دنيا برديد.


    آنچه ما از شما ديده ايم تنها قاطعيت به معناي بي رحمي بوده است و اين به نام دين ديده ايم، زشتترين نوع استبداد ، استبداد ديني است.و آنچه شما انجام داده ايد ولايت جائر است."


    محسن کديور در قسمت پاياني خطبه هاي نماز عيد فطر با ذکر سوال خبرنگاري که با توجه به شعارهاي روز قدس و شنيده شدن نام افرادي از بزرگان دين در خيابانهات تهران و شيراز و اصفهان پس از سالها، درود بر منتظري سلام بر صانعي، که آيا شما مي خواهيد اينها ولي فقيه بعدي باشند؟ به شرح جواب خود به سوال آن خبرنگار پرداخت و گفت:" من جواب دادم به نظر من جنبش سبز پيمان خود را با ولايت فقيه مطلقا گسسته است.


    و ادامه داد:" براي زعامت در جامعه فقاهت شرط اصلي نيست، کارداني و تدبير شرط اصلي است. رابطه فقيه با مردم از سنخ ولايت نيست از سنخ وکالت است."


    محسن کديور خطبه هاي نماز عيد فطر را چنين پايان داد:"بخواست خدا حضرت آيه الله خامنه اي آخرين ولي فقيه ايران خواهند بود، ما مي خواهيم کشورمان به شيوه دمکراتيک بر اساس ارزشها اسلامي اداره شود. الگوي ما پيش نويس قانون اساسي سال ???? خواهد بود که اثري از ولايت فقيه در آن نبود. به نظر من دوران ولايت فقيه هم به لحاظ عملي و هم نظري به پايان رسيده است. ولايت فقيه نه به لحاظ تئوريک و نه به لحاظ پراتيک قابل دفاع نيست."

    سلام.
    اومدم مهمونت شدم تشريف نداشتي گفتم
    روي درکلبه ات يادگاري بنويسم...
    درکلبه باروني من هم به روي توبازه
    منتظرم بياي تاخاک قدمهاتو فرش زمينم کنم
    شاد و پيروز باشي
    به اميد موفقيت هر چه بيشتر شما.
    يا علي.
    پاسخ

    عليک سلام و رحمة الله. خوش آمدي. حيف که در اين کلبه و در اين ماه مبارک نميشه از مهمونا پذيرايي کرد جز با دعا و همين نوشته ها اگه براتون قابل استفاده باشه. علي يارتون. ممنون از اينکه با صفا و صميميتتون پذيرايي کرديد.