• وبلاگ : تكليف الهي
  • يادداشت : آري، ما از ابلهان بدتريم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 6 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + مشعل خالدار 
    از مناظره موسوي و احمدي نژاد آدم کاملا مي تونست بفهمه که احمدي نژاد چقدر سخيفه. کسي که تو کثافتهاي زندگي اين و اون دنبال نون شبش ميگرده، هدفي جز به کثافت کشيدن راست يا دروغ دشمنانش نداره خودش تحقيقا کثافتي بيش نيست. آدم حالش به هم ميخوره... واقعا افسوس داره که احمدي نژاد بيان آرزوها و آمال مردم داره. هيهات!
    پاسخ

    آدماي بي ادبي مثل شما هر چي فهميدين به درد خودتون ميخوره ولي ملت چيزاي ديگه فهميد كه امثال شما عمراً بفهمه!
    + دشمن 
    پاسخ مستند مهندس نعمت‌زاده به ادعاهاي محمود احمدي‌نژاد
    بسمه تعالي
    12/3/1388
    جناب آقاي احمدي نژاد
    رييس محترم جمهور


    با سلام و احترام، به استحضار مي‌رساند که جنابعالي روز دوشنبه 11/3/88 در جمع مردم عزيز پاکدشت در بخشي از صحبت‌هاي خود موارد زير را اظهار داشتيد (خبرگزاري دانشجويان ايران – کد خبر: 06782-8803): «حدود چهار سال قبل مطلع شدم که در بخش نفت يکي از محصولات نفتي که در کشتي‌ها مصرف مي‌شود، يک‌جا به يک دلال اماراتي فروخته مي‌شود. من وقتي اين مساله را متوجه شدم، شخصي را فرستادم تا در مورد اين مساله تحقيق کند و اين که چطور اين کالا به‌صورت يک‌جا به يک فرد فروخته مي‌شود و چرا کاري انجام نمي‌شود که در بندر خودمان جايگاهي درست شود که کشتي‌ها بيايند، بارگيري کنند و سود اين اقدام به جيب ملت برود. يکي مامور شد که در اين مساله تحقيق کند و بعد از بررسي‌ها، تصميم گرفته شد که آگهي در روزنامه‌ها زده شود و در داخل ايران هر کس که قيمت بيشتري داد اين کالا به او فروخته و در داخل ايران و در بنادر ايران اين اقدام انجام شود. بعد از مدتي اعلام شد که اين آگهي داده شده و کارهاي مربوط به آن انجام شده است. پرونده اين کار را براي من آوردند و در هنگام بررسي ديدم که اين کار به جاي اين که به شرکت اول که قيمت بيشتري نيز داده بود، واگذار شود، به شرکت دوم که قيمت کمتري داده بود واگذار شده است. علت را جويا شدم و در اين ارتباط تحقيق کردم. خواستم که پرونده شرکت دوم ارايه شود و بعد از بررسي فهميدم که يک آقايي وابسته به يکي از سران کشور است و 15 سال با اکثر قراردادهاي نفتي گره خورده بود، آمده و در مدت يک هفته شرکتي درست کرده، بدون اين که زميني و امکاناتي داشته باشد، دراين پروسه شرکت کرده و در واقع اين کار را به اين شرکت واگذار کرده‌اند. دستور دادم که اين مساله متوقف شود. اين مساله با همکاري يکي از معاونين وزير نفت که مدت‌هاي طولاني در مناصب مختلف حضور داشت، صورت گرفته بود و من گفتم که بايد آن معاون عزل شود و عزل شد. همين آقا امروز در روزنامه‌ها مصاحبه مي‌کند و عليه دولت صحبت مي‌کند و مي‌گويد سياست اقتصادي دولت غلط است». [+]

    با توجه به گفته‌هاي مذکور اينجانب لازم مي‌دانم که مطالب زير را جهت روشن شدن مطلب به استحضار برسانم:

    1. بونکرينگ به معني سوخت‌رساني به کشتي‌ها مي‌باشد که به دلايلي در گذشته و قبل از مسئوليت بنده در شرکت ملي پالايش و پخش فقط جهت سوخت رساني به کشتي‌هاي کشتيراني جمهوري اسلامي ايران معمول بود.

    با توجه به فعال بودن کشورهاي حاشيه خليج فارس در اين امر، اغلب کشتي‌هاي خارجي که به بنادر ايران رفت و آمد داشتند مجبور به سوختگيري در فجيره يا ساير بنادر اين کشورها بودند.

    با توجه به مازاد بودن توليد نفت کوره در کشور و صدور آنها توسط شرکت ملي نفت ايران با تاکيد وزير نفت وقت اقدام به برنامه‌ريزي جهت انتخاب شرکت يا شرکت‌هاي علاقه‌مند براي واگذاري امر بونکرينگ در مرحله اول در بندرعباس گرديد و به همين دليل آگهي مناقصه عمومي در روزنامه‌هاي کثيرالانتشار در تاريخ 85.1.20 منتشر و شرايطي نيز توسط همکاران شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي تعيين شد.

    شرکتهاي «منظومه صنعتي آبي قشم»، «کشتيراني جمهوري اسلامي ايران» و شرکت «بناگستر کرانه» در مناقصه شرکت نموده و کميسيون معاملات شرکت ملي پخش با تطبيق پيشنهادهاي دريافتي با شرايط اعلام شده در مناقصه، بالاترين پيشنهاد دهنده (نفت کوره $fob+2 و نفت گاز $fob+5) را که شرکت «بنا گستر کرانه» بود انتخاب نمود ( اگرچه شرکت دوم قيمتي پايين‌تر از شرکت اول ارائه کرده بود) و بالاخره آرزوي سوخت رساني به کشتي‌ها در بندرعباس پس از سالها به تحقق پيوسته و آغاز شد؛ به نحوي که در مجموع بنادر کشور مقدار بونکرينگ در سال اول حدود 200 هزار تن سال دوم يک ميليون و دويست هزار تن و سال گذشته يعني سال سوم به دو ميليون و دويست هزار تن در سال رسيد. (توضيح اين که مجموع مقدار بونکرينگ در منطقه بالغ بر 25 ميليون تن در سال است).

    شرکت مذکور نيز بنا بر تعهدات خود تاسيسات، مخازن و اسکله مورد نياز را جنب بندر شهيد رجايي احداث نمود. که گزارش اين امر نيز هنگام سفر استاني جنابعالي به استان هرمزگان در سال گذشته به استحضار جنابعالي رسيد که ضمن ابراز خوشحالي همکاران را مورد تشويق قرار داديد. ضمناً تا جايي که اطلاع دارم تا آن تاريخ هيچگونه دستور و يا پيشنهادي از سوي جنابعالي براي شروع بونکرينگ به شرکت ملي پالايش و پخش واصل نشده بود و اقدام بونکرينگ که در عمل خرده‌فروشي سوخت کشتي‌ها مي‌باشد به حکم وظيفه شرکت ملي پخش بوده است.

    خوشبختانه جهت توسعه اين امر در بندر امام خميني و جنوب جزيره قشم نيز مناقصات از سال گذشته و زمان تصدي شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي توسط اينجانب آغاز گرديد که اخيراً شرکت‌هاي برنده در شرف انتخاب مي‌باشند و به ياري خداوند با استقرار و شروع به کار اين شرکت‌ها مقدار بونکرينگ افزايش خواهد يافت.

    ضمنا به دستور جناب آقاي نوذري، رئيس حسابرسي داخلي نفت نيز گزارش کاملي از اقدامات انجام شده در رابطه با مناقصه و بونکرينگ در سال 1387 تهيه نموده است که به تفضيل صحت مراحل انجام کار را تاييد مي‌نمايد که در صورت نياز و درخواست توسط وزارت نفت ارائه خواهد شد.

    از آنجايي که شرکت «بناگستر کرانه» بيشترين قيمت را در مناقصه ارائه کرده بود، توسط کميسيون معاملات شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي به عنوان برنده مناقصه انتخاب شد و از شرکت دوم که وابسته به يکي از سران کشور باشد خبري نبوده است.

    چنانچه جنابعالي نام اين شرکت و مسئول آن را معرفي فرماييد قطعاً توسط اينجانب و همکاران وزارت نفت رسيدگي و نتيجه به استحضار جنابعالي خواهد رسيد.

    ضمناً اگر جنابعالي طي سالهاي گذشته به چنين اطلاعاتي دست داشتيد چرا به موقع و چند سال قبل که قرارداد منعقد شده بود اعتراض نفرموده و حتي در سفر استاني سال گذشته به استان هرمزگان چنين مطلبي را نفرموديد و حال چند روز قبل از انتخابات و در جمع شنوندگان عزيزي که در جريان فروش سوخت به کشتي‌ها نمي‌باشند مطرح مي‌فرماييد و سبب درک اشتباه مطلب توسط اين عزيزان مي‌گرديد.

    2. در بيانات خود در مورد فروش يک جاي محصولات نفتي به يک دلال اماراتي ذکر فرموده بوديد که بنده هيچگونه اطلاعي از آن ندارم و هيچگاه چنين فروشي را انجام نداده‌ام که در آن سوءاستفاده‌اي واقع شود. ضمناً، تا آن تاريخ فروش نفت کوره کلا توسط امور بين‌الملل شرکت ملي نفت ايران و برابر موازين خودشان به انجام مي‌رسيده است.

    3. جنابعالي به خوبي از خدمات شرکت ملي پالايش و پخش در دوران تصدي اينجانب اطلاع داريد:

    اين شرکت سامانه کارت هوشمند سوخت را در شرايطي که بسياري از همکاران دولت از تحقق آن نااميد بودند به نحو احسن طراحي و اجرا نمود و موجب صرفه جويي مصرف و ممانعت از واردات حدود 20 ميليون ليتر بنزين در روز گرديد. اين اقدام به دفعات توسط مقام معظم رهبري و جنابعالي تاييد و مورد تفقد قرار گرفته است.

    از سوي ديگر، برگزاري مناقصه، انعقاد قرارداد و شروع فعاليت بهينه‌سازي و توسعه پالايشگاه‌هاي موجود و همچنين طراحي و شروع 7 پالايشگاه جديد از اقدامات اينجانب و همکاران شرکت ملي پالايش و پخش مي‌باشد که اميدوارم با حمايت دولت شاهد اجرا و تکميل آنها در سال جاري و سال‌هاي آينده باشيم. اين امر براي خودکفايي تامين سوخت کشور و توسعه صادرات فرآورده‌هاي نفتي با ارزش افزوده ضروري مي‌باشد.

    4. دستور برکناري بنده از سمت مدير عاملي شرکت ملي پالايش و پخش به گفته وزير محترم نفت از سوي جنابعالي صورت پذيرفته است و اخيرا نيز به خاطر انعکاس مصاحبه "مقايسه رويه مديريت شهيد رجايي با رويه‌هاي مديريت جنابعالي" که به درخواست يک خبرنگار صورت پذيرفت، فرموده بوديد که در سمت مشاور ارشد نفت نيز حضور نداشته باشم و قطعاً عزل اينجانب به خاطر موضوع سوخت‌رساني به کشتي‌ها نبوده است زيرا اين امر و ساير خدمات جزء افتخارات بنده و همکاران خوبم بوده است و اگر جنابعالي تخلفي را مشاهده نموده بوديد قطعاً همانطور که فرموديد در جهت حفظ بيت المال بايد به محض اطلاع يعني سالهاي گذشته از طريق مراجع قضايي مورد تعقيب و رسيدگي قرار مي‌داديد تا معلوم شود چه افرادي با اتکا به يکي از سران کشور سوءاستفاده نموده‌اند.

    اميدوارم توضيحات فوق موجب تبين واقعيات شده و چنانچه نياز به توضيح نيز باشد، قطعاً به هر نحو که صلاح بدانيد قابل ارائه مي‌باشد تا جنابعالي خود در فرصت مناسب در جهت اصلاح مطالب اقدام نموده و اجازه نفرماييد خدمتگزاران صديق نظام تا اين حد مورد بي‌مهري قرار گيرند.

    محمدرضا نعمت زاده
    پاسخ

    لطف کنيد اولاً منبع خبر مستندتون رو هم ذکر کنيد و ثانياً در صورت امکان براي جلوگيري از طولاني شدن مطلب در اين صف
    + روح الله 

    سلام.بهتره وقتت رو با پاسخ دادن به اس ام اس هايي كه معلوم نيست منبعشون كجاست و قصدشون تفرقه افكنيه تلف نكني.

    پاسخ

    نه ، خيلي بهتر نيست. بدتر اونکه کسي اين خصوصيات رو نداشته باشه بعد بياد ضمن سوء استفاده از اعتقادات مردم و دروغگويي و تهمت به رييس جمهور منتخب مردم، ديگران را متهم به سوء استفاده از اعتقادات مردم و دروغگويي کنه!!!!!!
    + دشمن 
    بنظر شما سوء استفاده از اعتقادات مردم و دروغگويي از «استكبار ستيزي، عدم هراس از هيمنه پوشالي و فروريخته غرب، رسيدگي به محرومان جامعه، مبارزه با رانت خواري و ويژه خواري» خيلي بهتره؟
    پاسخ

    نه ، خيلي بهتر نيست. بدتر اونکه کسي اين خصوصيات رو نداشته باشه بعد بياد ضمن سوء استفاده از اعتقادات مردم و دروغگويي و تهمت به رييس جمهور منتخب مردم، ديگران را متهم به سوء استفاده از اعتقادات مردم و دروغگويي کنه!!!!!!
    + دشمن 

    واکتش دفتر آيت الله صافي

    دفتر آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني روز دوشنبه طي اطلاعيه‌اي بي‌سابقه و صريح؛ خبرسازي خبرگزاري دولت نهم و صدا و سيما را به شدت تکذيب کرد و آن را «اقدامي اسف‌بار و تامل برانگيز»، «ضد اخلاقي» و «دروغپردازي پيرامون مرجعيت» با اهداف سياسي خواند.


    متن اين اطلاعيه به شرح زير است:

    بسم الله الرحمن الرحيم
    مردم شريف ايران
    روز يکشنبه ‌10/‌3/‌88 خبرگزاري دولت، ايرنا همگام با بخش خبري 20:30 در اقدامي اسف‌بار و تامل برانگيز اقدام به خبرسازي پيرامون مرجعيت شيعه و مسئله انتخابات كرد.

    عليهذا به اطلاع عموم مي‌رساند دفتر حضرت آيت الله العظمي صافي طي دو روز گذشته هيچ گونه بيانيه‌اي صادر ننموده و با هيچ خبرگزاري‌اي از سوي اين دفتر، ‌مصاحبه‌اي صورت نپذيرفته است و کليه مواضع رسمي اين مرجع تقليد شيعه از طريق سايت رسمي معظم له قابل دسترسي مي‌باشد.
    دفتر حضرت آيت الله، ‌ضمن ابراز تاسف عميق از اين گونه اقدامات ضد اخلاقي در رسانه‌هاي تاثير گذار کشور، اعلام مي‌دارد اين قبيل بي‌ساماني‌ها و اقدامات سوء که نمونه‌اي از آن متاسفانه امروز از سوي رسانه ملي و خبرگزاري دولت، صورت پذيرفت باعث ايجاد فضاي بي‌اعتمادي و سوء ظن در ميان مردم مي‌گردد و اقدامات معدود جاهلاني که براي رسيدن به مقاصد سياسي خود حتي از خبرسازي و دروغپردازي پيرامون مرجعيت، ابايي ندارند موجب ايجاد التهاب در جامعه است.


    واکنش دفتر آيت‌الله جوادي آملي

    دفتر آيت الله جوادي آملي نيز خبر منتشر شده در بخش خبري 20:30 و خبرگزاري رسمي دولت (ايرنا) مبني بر اعتراض به فيلم مستند مهندس موسوي را تکذيب و اعلام کرد: دفتر معظم له هيچ واکنشي نسبت به مستند انتخاباتي موسوي نشان نداده و طي دو روز گذشته هيچ اطلاعيه‌اي در اين مورد صادر نکرده است.

    حجت الاسلام والمسلمين اکبري، مسئول دفتر آيت الله جوادي آملي که با کلمه گفت‌وگو مي‌کرد با اعلام اين خبر اظهار داشت: چرا بايد آيت‌الله جوادي آملي نسبت به پخش اين تصاوير نارضايتي داشته باشند؟ وقتي کسي مي‌گويد تابع نظر مرجعيت است بايد نسبت به آن اعتراض کرد؟

    حجت الاسلام والمسلمين اکبري با اشاره به فيلم مستند موسوي تصريح کرد: اين تصاوير ميزان ارادت و علاقه‌مندي ايشان را به مرجعيت نشان مي‌دهد.


    واکنش دفتر آيت‌الله موسوي اردبيلي
    دفتر آيت‌الله العظمي موسوي اردبيلي نيز در نامه‌اي به رييس سازمان صدا و سيما، خبر 20:30 سيماي جمهوري اسلامي ، مبني بر اعتراض ايشان به فيلم مستند مهندس موسوي را تکذيب کرد.

    متن نامه دفتر آيت‌الله العظمي موسوي اردبيلي به عزت‌الله ضرغامي به اين شرح است:

    جناب آقاي مهندس ضرغامي (دامت توفيقاته) رياست محترم سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران

    سلام عليکم
    متاسفانه در بخش اخبار 20:30 يک‌شنبه شب مورخ يازدهم خرداد 1388 که از شبکه دوم سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شده است، مطالبي به اين دفتر استناد داده شده که فاقد صحت است. خواهشمند است نسبت به تکذيب آن در همان بخش خبري اقدام نماييد.

    لازم به ذکر است که مطالبي که به آيت الله العظمي موسوي اردبيلي و يا دفتر معظم‌له نسبت داده مي‌شود، چنانچه توسط خود معظم‌له در رسانه‌ها ايراد نشده باشد و يا دفتر ايشان به طريق مکتوب و رسمي آن را اعلام نکرده باشد، فاقد اعتبار است.


    پاسخ

    از زحمتي كه كشيديد ممنون ولي دعواي ما بر سر تأييد و تكذيب اين و آن نيست. ما شاخص و ملاك داريم: خط امام(ره)، اسلام ناب محمدي(ص)، ساده زيستي، استكبار ستيزي، عدم هراس از هيمنه پوشالي و فروريخته غرب، رسيدگي به محرومان جامعه، مبارزه با رانت خواري و ويژه خواري و ...
    + شاعر 
    چنين گفت مردم به مزدوران احمد نژاد
    تو ابله نه اي، ان ?? ميليارد را پس بده بياد!
    هاله نور دور سرت ارزاني رجانيوز
    بيا و دروغ نگو! حتي شده يکروز!
    از خر شيطان پياده شو ديگر چاخان نکن:
    که تو نماينده سپاه و رهبري، نه امام زمان!
    به آن هنگام که ذبح ميکردي يکي دکتر سامي،
    خيالت نبود که خون بيگناه دامنت گرفتن همي؟
    يا آن دم که جلاداتن در اوين دانشجو پاره کردند هم،ي
    ندانستي که بگيردت آه و فغان مظلومان همي؟
    يا بدان زمان که پول بيت المال حرام ميکردي،
    به فکرت نبود که گراني و خجالت شود حاصلت؟
    نکن از قول آيات عظام جعل مطلبي!
    پخش نکن خرافات در ميان عامي ملتي!
    پخش نکن آمار غلط! هان، گوش فراده به اهل اقتصاد!
    وگرنه گراني شود حاصل افاده هات!
    نرو به خارجه براي عربده کشي، مگو چرت و پرت!
    تو رييس جمهوري، مبر آبروي اين ملت!