• وبلاگ : تكليف الهي
  • يادداشت : چشم چراني پس از ندبه خواني(؟!)
  • نظرات : 0 خصوصي ، 16 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     

    سلام

    تربيت غلط

    آموزش ناقص خوبي ها و شناساندن بدي ها

    اكتفا كردن به حداقل ها در دين وحداكثرها در مكروهات و...

    خانواده! خانواده! خانواده!

    استادم مي گفت شيطان از مستقيما از راهي وارد نمي شود كه ما بفهميم وبه دعوتش نه بگوييم

    / آقاي قرائتي مي گفت گناه از نرمش شروع مي شود/

    حـــالــا تـــو بـــــرو فقـــط بــرو ! خب تو كه مواظب هستي هرجا كه باشي!!! تازه ديشب هم كه دعا خوندي،عصري هم مي خواي بري مسجد

    حـــالــا تـــو بـــــگو فقـــط بــگو !براي اصلاحه،مصلحتي است،اگر هم درست نبود بعدا شجاعانه اصلاح مي كني

    حـــالــا تـــو بـــــبين فقـــط يه لحظه دقيق! براي امر به معروفه و اطلاع بهتراز وضع جامعه!!!

    حـــالــا تـــو بـــــخور فقـــط يه لقمه ! زشته آخه حالا بعدا با باباش هماهنگ مي كنه كه از تو جيبش پول برداشته!!!

    حـــالــا تـــو بـــــشنو فقـــط بــشنو! كه طفلي دلش سبك شه، هي مرد و زن و غيبت و تهمت نكن بشنو شايد ثواب هم داشت اين بند!!!

    سلام

    خوشحال ميشم به وبلاگم سر بزنين البت بنظرم شمام خوشحال بشين.

    پاسخ

    سلام. بله پيش بيني شما درست بود. همين كه عكس معلم عزيزم آقاي اكرمي را ديدم خيلي خوشحال شدم. سر فرصت إن شاءالله بيشتر سر مي زنم و ياداشت هايتان را مي خوانم.

    سلام. عيد شما مبارك.

    پيغام شما رو ديدم. بايد عرض كنم خدمتتون كه خير، بنده كامنت نذاشتم. گرچه پستتون رو خوندم.
    خيلي هم ممنون از اينكه تبادل لينك رو قبول كردين...
    من تو كامنتام تو همه ي وبلاگ ها ادرس وبم رو حتما ميذارم.. مگر اينكه خطر جاني داشته باشه.!!!


    بازم ممنونم از شما. جاري باشيد... در پناه حق.
    + باران 
    نردبان چند پله دارد اگركسي در پله اول ايستاده منعش مكن يا اگر درپله دوم متوقف شده بر سرش داد نزن كسي كه پا روي نردبان گذارده گوشه ذهنش به اوج گرفتن فكر كرده حتي نياز به امر به معروف هم نيست .به دوروبرت خاكستري بنگر.
    پاسخ

    سلام باران. جوابت را در جواب نظر دوست قبلي دادم. فقط يک سؤال هم از شما مي پرسم: اگر ديدم يا اگر کسي ديد که من دارم از نردبان مي لغزم و مي افتم نبايد داد بزند که مواظب باش نيفتي؟!!!!!!!!!!!
    + مهم نيست 
    ببين برادر فقط ميگم به وقايع دوروبرت سياه و سفيدنگاه نكن.
    پاسخ

    عزيز من اگه طرف را سياه مي ديدم که برايش حرص و جوش نمي خوردم اگر هم سفيد مي ديدم که دليلي براي تذکر و نهي از منکر نبود، اتفاقاً به قول نظر بالايي(باران) خاکستري ديدم، يعني سفيدي اش را ديدم بعد گفتم حيف از اين سفيدي که چنين سياهي مشهود و بدي داشته باشه. پس « مؤمن آيينه مؤمن است » يعني چي؟ يعني من اگر چرک و سياهي در چهره برادرم ببينم و به او تذکر بدهم يا اگر او زشتي در من ببيند و تذکر بدهد بايد متهم به سياه بيني و بدبيني بشويم؟!!!!

    سلام،

    اين واقعيتي است كه متاسفانه وجود داره و اتفاقا خيلي هم شايعه.

    نميدونم شايد از اونجا نشات ميگيره كه خيلي از ما فكر مي كنيم اينجوري داريم حساب پاك ميكنيم. من گناه ميكنم بعد ميرم دعاي ندبه كه جبران كرده باشم.

    شايد هم بشه اينطور بهش نگاه كرد كه اگر چه خيلي از ماها آدم هاي گناهكاري هستيم و خيلي از گناهان متاسفانه برامون اينقدر عادت شده كه ناخودآگاه اونها رو مرتكب ميشيم ولي هنوز اون رشته

    پاسخ

    سلام. واي به حال ما اگر گناهي برايمان عادي شود. آدم اگه مريضي مختصري داشته باشه اما قبول نکنه که مريضه و در پي علاج نباشه روز به روز وضعش وخيم تر ميشه اما اگه مريضي بدتري داشته باشه و قبول کنه که مريضه و مجدانه با اميد و توکل به خدا در پي درمان باشه به نجات و رهايي از مرض نزديک تره.

    سلام

    يكي از دوستانم برايم يك پيام كوتاهي فرستاده بود كه بد نيست با هم بخوانيمش:

    GODISNOWHERE... this can be read as "GOD IS NO WHERE" or as"GOD IS NOW HERE" ever thing in life Depends on how you look at them. alwayes think POSITIVE

    نمي‏دانم متوجهش شديد يا نه. اگر خوب ترجمه‏اش كنيد لذت بخش است. حلاصه‏اش همان خط آخرش مي‏شود كه: هميشه مثبت بيانديشيم، مثبت ببينيم و بخوانيم و ... .

    من با اينكه در جامعه امروز ما ريا كاري و تظاهر به دين و دينداري زياد شده مخالف نيستم ولي اين را هم قبول نمي كنم كه حضور در دعاي ندبه و گريه كردن با اينكه بعد از آن چنين و چنان كند در تضاد باشد... به هر حال ما در جامعه داريم كساني را كه حتي روزه نمي‏گيرند ولي نماز مي‏خوانند... . اينگونه افراد معمولا اسلام را به معناي واقعي درك نكرده‏اند و همانگونه كه اسلام را درك كرده‏اند به آن عمل مي‏كنند. من خودم در قم با بسياري از اين دست جوانان برخورد مي‏كنم كه يك ندبه‏خوان امام زمان(عج) هستند ولي... سينه‏زن امام حسين(ع) هستيند ولي نماز صبحشان قضا مي‏شود... اينها هيچ كدام دال بر تظاهر به دين داري نيست بلكه دال بر عدم درك صحيح از دين در اينگونه افراد است. چه خوب است كه اگر مدعي ارزش‏طلب بودن هستيم و خود را در زمره عاشقان واقعي آن حضرت(عچ) مي‏دانيم در اينگونه مرارد با مشاهده چنين جواناني بيشتر به اين فكر كنيم كه مشكل اصليشان كجاست و درمان كنيم و ... . باز هم مي‏گويم هميشه مشكل اينگونه افراد از ريا و تظاهر به دين بر نمي‏آيد... .

    هميشه مثبت بيانديشيم...

    موفق باشيد و التماس دعا

    پاسخ

    سلام. متوجه شدم، جالب بود(خدا جايي نيست- خدا حالا اينجاست) من دوستم را متهم به ريا و تظاهر نکردم چون او را بهتر مي شناسم، نکته اي هم که در پاسخ به نظر دوستم آوردم فقط به صورت يک احتمال مطرح کردم که چون طرف در انجام کارهاي فرهنگي خلوص نيت نداشته و انگيزه هاي ديگري داشته، گريه او نتوانسته تأثير مناسبي در افزايش تقواي او داشته باشد وگرنه او را در اشک ريختنش متهم به ريا و تظاهر نکردم.اگر به ديد مثبت نگاه نمي کردم و به خلوص او در اشک ريختن اعتقاد نداشتم، ارزشي برايش قائل نمي شدم که بخواهم برايش قلم فرسايي کنم.

    سلام ، بسيار جالب بود و كاملا درست . متاسفانه نه تنها دوست شما بلاكه عده زيادي هستند كه در ظاهر چيز ديگري را مي نمايانند و در باطن چيز ديگري .

    موفق و پيروز باشيد.

    سلام برشما

    درست است بايد دغدغه فرهنگي همين باشد ولي درجامعه اي كه تقدس مآبي باب شود افراد بايد چهره هاي متفاوتي داشته باشند وهر از گاهي پشت يكي از اين نقابها مخفي شوند شايد ديگراني هم كه در آن اردو چهره اي از خود نشان ندادند يا مجالش رانيافتند ويا زيركانه انجامش دادند

    باشما هم عقيده ام ولي بايد رياكاري رابركند وبه تقدس ابي نمره اي ندا د تاكارنامه اي هم برايش صادرنكنند

    بااحترام بي شمار

    سلام. روي درد مهمي دست گذاشتيد. اشكال كار از سطحي فهميدن دين توسط ماست. اشكال كار اين جاست كه ما هميشه كار راحت تر (انجام مستحبات و پرهيز از مكروهات) رو انتخاب مي كنيم و اشكال بزرگ تر اين كه اين رويه بسيار دهن پر كن تر و شاخص تر از عبوديت ساده يعني انجام واجبات و ترك محرماته.

    به من هم سر بزنيد.

    پاسخ

    سلام. راستش اصلاً فکر نمي کردم نقل اين درد مهم اينقدر جلب توجه کند و دوستان از زواياي مختلف آن را مورد موشکافي و تحليل قرار دهند. شما هم از زاويه مهمي به قضيه اشاره کرديد. به وبلاگتان هم سر زدم و عرض ارادت کردم. و من الله توفيق
    + your flower 

    سلام

    (حتما از خودت مي پرسي اين همه موضوع خوب بود نظري نداد گير داده به اين يكي .احتمالا يه جواب هم به خودت مي دي .)

    نگاهي ديگر

    من فكر مي كنم كسي كه نه از روي اجبار در مهديه اشك مي ريزد و به دنبال معنويات هم هست به دنبال بهترين هاست هر چند بهايش را نمي پردازد( پس نمي رسد) ولي كسي كه به دنبال بهترين هاست براي لذت بردن به صورت دختركان بزك كرده نگاه نمي كند(چون واقعا بي ارزش است).شايد چيز هاي ديگي هم هست كه ما نمي دانيم.

    ولي در هر صورت اين يك حركت ضد فرهنگي است چرا كه به ايشان انگيزه مي دهد .

    در عين حال از دام هاي شيطان هم غافل نشويم .كارش را خوب بلد است.

    .

    .

    .

    .

    .

    غروب جمعه است .حال ندارم.

    .

    .

    اصلا به من چه مربوطه .

    مي بيني كارش خوب بلده.

    پاسخ

    سلام دوست گل من. نه عزيزم اصلاً نميگم چرا به اين موضوع گير دادي، خيلي خيلي هم خوشحال شدم که روي اين موضوع زوم کردي و حسّاسيت نشون دادي. چه موضوعي مهم تر از تقوا که ملاک قبولي اعمال است؟ به نکته ظريف و دقيقي اشاره کرديد. ذهن تيز و شفافي داريد، براي همين خيلي دوستت دارم. به قول شهيد بهشتي: « بهشت را به بها مي دهند نه به بهانه » بهشت را به بهاي تقوا مي دهند - گرچه کم باشد- نه به بهانه گريه - گرچه زياد باشد- البته اين را بايد بگذاريم کنار حديث شريفي که مي فرمايد: « عمل کم با تقوا ارزشش از عمل زياد بدون تقوا بيشتر است» يعني گريه اندک آدم با تقوا از گريه زياد آدم بي تقوا ارزشش بيشتر است. اصلاً به قول قرآن کريم: « إنّما يتقبّل اللّه من المتّقين». ديدي که باز هم ذهن ما را فعال کردي و باعث شديد از زاويه ديگر قضيه را موشکافي کنيم و آيات قرآن و احاديث و سخن بزرگان را به يادم آورديد و باز هم مي گويم که براي همين خيلي دوستت دارم.
    همه را به بهانه سلام جمعه ها گفتم!! مگر مي شود بي وضو و انديشه سلام گفت؟!
    اين سلامها کليدي بود براي فتح راههاي بسته «خال و خط و زلف و رخ و عارض و قامت» نازنين و دل افروز تو...
    راستي با دلم چه کنم؟! اصلا زبان به کدام سلام بچرخد تا مرهم زخم انتظار باشد؟!
    از عمر من 1000 جمعه گذشته است و از غيبت تو بيش از 1000 سال!!!
    غروب جمعه شده است و من سلام ندادم به اميد ديدنت!! من و دل منتظرت هستيم تا بيايي...

    سلام...

    منم اينجور آدمارو خيلي ديدم...

    پاسخ

    سلام. خدا هدايتشون کنه و ما را هم به وظايفمون آشنا کنه و عاقبتمون رو ختم به خير کنه.التماس دعا.

    بسم الله الجميل

    سلام دوست عزيز

    مي‏خواستم در جواب سوالي كه در پايين هم آمده بگويم:

    به راحتي! از اين بشر دو پا همه چيز بر مي‏آيد. سال‏ها در ركاب پيامبر هست و شمشير مي‏زند، ولي بعد مي‏شود دشمن علي، طلحه و زبير يادتان هست.

    هرچند خيلي عجيب است ولي واقعيت است.

    البته در ظرافت كار فرهنگي شكي نيست وبايد در اين مورد گفت: هر كسي كه در اين دوره و زمانه از مادرش قهر مي‏كند مي‏تواند و مي‏رود كار فرهنگي بكند. البته من خودم هم كم و بيش كار فرهنگي از انواع مختلفش انجام داده‏ام(!) ولي اين موردي كه شما گفتيد يا طرف دروغ گفته كار فرهنگي مي‏كنه يا شما اشتباه برداشت كرديد چون هرچيزي بايد يك نمود داشته باشه و اين نمود اشتباه بوده

    البته حرف خيلي هست ولي بماند

    التماس دعا

    يا علي

    پاسخ

    سلام برادر مهدي عزيز.آخه مشکل اينجاست که دوستان انجمن اسلامي و بسيج هم اصلاً احساس تکليف نمي کنند سراغ اينجور افراد تازه وارد و تازه کار بروند و توجيهشان کنند و حقير که از آن دانشگاه فارغ التحصيل شدم بايد حرص و جوش بخورم و با اين افراد کلنجار بروم، شايد طرف اصلاً تقصيري نداشته باشد چون کسي نبوده الزامات وارد شدن به اين عرصه ها را برايش بگويد.خلاصه به قول حضرت آيت الله جوادي آملي(حفظه الله) جهاد اکبر امروز ما جهاد فرهنگي و تلاش در جهت فهميدن و فهماندن است.
    + your flower 
    چگونه مي توان ساعت ها در مهديه براي مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشّريف) اشک ريخت و بلافاصله پس از آن ... نگذريم. واقعا چگونه مي توان ؟(لطفا تا آنجا كه مي توانيد فكر كنيد و بعد توضيح دهيد).
    پاسخ

    سلام گل من. يک دليلش را در بالا عرض کردم که شايد کسي نبوده او را با حداقل حقايق و معارف الهي و الزامات وارد شدن به اين عرصه ها آشنا کند.دليل ديگرش اين است که طرف دغدغه خاصي در اين زمينه ندارد و تنها دغدغه اش اين است که اگر بعداً خواست جايي مشغول به کار شود جزو سوابقش فعاليت در تشکل هاي فرهنگي دانشگاه را ذکر کند و راحت تر گزينش بشود کمااينکه خود اين آقا قبل از اين ماجرا در خوابگاه از من مي پرسيد که چگونه مي توان با فعاليت در اين تشکل ها طول مدت سربازي را کاهش داد؟!.دليل ديگرش ضعف نفس است که به قول حضرت آيت الله جوادي آملي(حفظه الله): أعاذنا الله من شرور أنفسنا و سيّئات أعمالنا. البته في البداهه يه جوابي دادم و باز هم جاي فکر کردن دارد و چه بسا خودمان هم به برخي ديگر از الزامات دينداري پايبند نباشيم و ضعف داشته باشيم. خدا دوستان گلي مثل شما را براي ما نگه دارد که باعث تذکر بيشتر و فعال نگه داشتن ذهن ما و پيشگيري از آلزايمر مي شويد. براي همين دو سه روز که نمي بينمت يا صداتو نمي شنوم دلم برات تنگ ميشه.
       1   2      >