• وبلاگ : تكليف الهي
  • يادداشت : آري، ما از ابلهان بدتريم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 6 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + دشمن 

    واکتش دفتر آيت الله صافي

    دفتر آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني روز دوشنبه طي اطلاعيه‌اي بي‌سابقه و صريح؛ خبرسازي خبرگزاري دولت نهم و صدا و سيما را به شدت تکذيب کرد و آن را «اقدامي اسف‌بار و تامل برانگيز»، «ضد اخلاقي» و «دروغپردازي پيرامون مرجعيت» با اهداف سياسي خواند.


    متن اين اطلاعيه به شرح زير است:

    بسم الله الرحمن الرحيم
    مردم شريف ايران
    روز يکشنبه ‌10/‌3/‌88 خبرگزاري دولت، ايرنا همگام با بخش خبري 20:30 در اقدامي اسف‌بار و تامل برانگيز اقدام به خبرسازي پيرامون مرجعيت شيعه و مسئله انتخابات كرد.

    عليهذا به اطلاع عموم مي‌رساند دفتر حضرت آيت الله العظمي صافي طي دو روز گذشته هيچ گونه بيانيه‌اي صادر ننموده و با هيچ خبرگزاري‌اي از سوي اين دفتر، ‌مصاحبه‌اي صورت نپذيرفته است و کليه مواضع رسمي اين مرجع تقليد شيعه از طريق سايت رسمي معظم له قابل دسترسي مي‌باشد.
    دفتر حضرت آيت الله، ‌ضمن ابراز تاسف عميق از اين گونه اقدامات ضد اخلاقي در رسانه‌هاي تاثير گذار کشور، اعلام مي‌دارد اين قبيل بي‌ساماني‌ها و اقدامات سوء که نمونه‌اي از آن متاسفانه امروز از سوي رسانه ملي و خبرگزاري دولت، صورت پذيرفت باعث ايجاد فضاي بي‌اعتمادي و سوء ظن در ميان مردم مي‌گردد و اقدامات معدود جاهلاني که براي رسيدن به مقاصد سياسي خود حتي از خبرسازي و دروغپردازي پيرامون مرجعيت، ابايي ندارند موجب ايجاد التهاب در جامعه است.


    واکنش دفتر آيت‌الله جوادي آملي

    دفتر آيت الله جوادي آملي نيز خبر منتشر شده در بخش خبري 20:30 و خبرگزاري رسمي دولت (ايرنا) مبني بر اعتراض به فيلم مستند مهندس موسوي را تکذيب و اعلام کرد: دفتر معظم له هيچ واکنشي نسبت به مستند انتخاباتي موسوي نشان نداده و طي دو روز گذشته هيچ اطلاعيه‌اي در اين مورد صادر نکرده است.

    حجت الاسلام والمسلمين اکبري، مسئول دفتر آيت الله جوادي آملي که با کلمه گفت‌وگو مي‌کرد با اعلام اين خبر اظهار داشت: چرا بايد آيت‌الله جوادي آملي نسبت به پخش اين تصاوير نارضايتي داشته باشند؟ وقتي کسي مي‌گويد تابع نظر مرجعيت است بايد نسبت به آن اعتراض کرد؟

    حجت الاسلام والمسلمين اکبري با اشاره به فيلم مستند موسوي تصريح کرد: اين تصاوير ميزان ارادت و علاقه‌مندي ايشان را به مرجعيت نشان مي‌دهد.


    واکنش دفتر آيت‌الله موسوي اردبيلي
    دفتر آيت‌الله العظمي موسوي اردبيلي نيز در نامه‌اي به رييس سازمان صدا و سيما، خبر 20:30 سيماي جمهوري اسلامي ، مبني بر اعتراض ايشان به فيلم مستند مهندس موسوي را تکذيب کرد.

    متن نامه دفتر آيت‌الله العظمي موسوي اردبيلي به عزت‌الله ضرغامي به اين شرح است:

    جناب آقاي مهندس ضرغامي (دامت توفيقاته) رياست محترم سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران

    سلام عليکم
    متاسفانه در بخش اخبار 20:30 يک‌شنبه شب مورخ يازدهم خرداد 1388 که از شبکه دوم سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شده است، مطالبي به اين دفتر استناد داده شده که فاقد صحت است. خواهشمند است نسبت به تکذيب آن در همان بخش خبري اقدام نماييد.

    لازم به ذکر است که مطالبي که به آيت الله العظمي موسوي اردبيلي و يا دفتر معظم‌له نسبت داده مي‌شود، چنانچه توسط خود معظم‌له در رسانه‌ها ايراد نشده باشد و يا دفتر ايشان به طريق مکتوب و رسمي آن را اعلام نکرده باشد، فاقد اعتبار است.


    پاسخ

    از زحمتي كه كشيديد ممنون ولي دعواي ما بر سر تأييد و تكذيب اين و آن نيست. ما شاخص و ملاك داريم: خط امام(ره)، اسلام ناب محمدي(ص)، ساده زيستي، استكبار ستيزي، عدم هراس از هيمنه پوشالي و فروريخته غرب، رسيدگي به محرومان جامعه، مبارزه با رانت خواري و ويژه خواري و ...