• وبلاگ : تكليف الهي
  • يادداشت : پاسخ پيامك هاي تخريبي 7
  • نظرات : 0 خصوصي ، 9 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + آمارنژاد 

    احمدي‌نژاد در حالي به اعلام يکجانبه آمارهاي غير قابل اعتماد در تريبون‌هاي رسمي مي‌پردازد که برخي منابع خبر مي‌دهند دستگاههاي ناظر بر تحولات اقتصادي کشور همچون بانک مرکزي، وزارت اقتصاد و مرکز آمار ايران از اعلام کارنامه اقتصادي دولت در ماههاي اخير خودداري مي‌کنند.


    به گزارش خبرگزاري ايلنا، در حالي كه 2 ماه و نيم از پايان سال 87 مي‌گذرد، نهادهاي دولتي از انتشار آمارهاي اقتصادي اين سال خودداري كرده‌اند.


    اين در حالي است که طبق روال هميشگي، در همايش سياست‌هاي پولي و بانكي كه در ارديبهشت‌ماه هر سال برگزار مي‌شود، وزير اقتصاد و رئيس كل بانك مركزي آمارهاي جديدي از عملكرد اقتصادي سال قبل كشور را اعلام مي‌كنند.


    اما در همايش امسال برخلاف سال‌هاي گذشته، بهمني رئيس كل بانك مركزي و حسيني وزير اقتصاد به شکلي هماهنگ فقط از آمارهاي سال 86 سخن گفتند و از اعلام آمارهاي مربوط به شاخص‌هاي اقتصادي كشور در 12 ماهه سال 87 خودداري كردند. جالب اينجاست که در حاشيه اين همايش نيز آمارهايي فراتر از آمارهاي 9 ماهه سال 87 ارائه نشد.


    از سوي ديگر با گذشت 72 روز از سال 88 بانک مرکزي برخلاف روال گذشته، هنوز آمار شاخص‌هاي پولي و بانکي سال گذشته را اعلام نکرده و وزارت اقتصاد نيز از عملکرد بودجه‌اي دولت در سال 87 گزارشي ارائه نداده است. بدين ترتيب آخرين آمارهاي رسمي اعلام شده از سوي دولت، مربوط به 9 ماهه اول سال 87 است.


    دولت احمدي نژاد در حالي اعلام اطلاعات رسمي شش ماه منتهي به انتخابات را ممنوع کرده که اين ممنوعيت حتي به قيمت اقلام خرده‌فروشي کالاها نيز تسري يافته است؛ به طوري که از 21 فروردين ماه تا امروز، هيچ آماري در اين خصوص اعلام نشده است تا تحليلگران نتوانند نبض قيمت‌ها را در دست داشته باشند. اين در حالي است که طبق روال گذشته، بانک مرکزي به طور هفتگي اطلاعات قيمتي اقلام خرده‌فروشي کالاهاي مصرفي را اعلام مي کرد.
    پاسخ

    مردم حق دارند بدانند دولت منتخبشان در پايان يك دوره 4 ساله چه دستاوردهايي داشته. شما مي گويي مردم بايد از حق دانستن محروم شوند؟ اين يك امر طبيعي بوده. اقاي هاشمي هم در پايان دوره اولش همين اعتقاد را داشت و با اين توجيه ارائه آمارها و پخش خبر فعاليت هاي دولت در صدا و سيما را بي اشكال مي دانست و انتقاد مخالفان را وارد نمي دانست