سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 708343

  بازدید امروز : 127

  بازدید دیروز : 72

تکلیف الهی

 
دانش نه در آسمان است که بر شما فرود آید و نه در زیر زمین تا برایتان بیرون آید؛ بلکه دانش در دلهایتان سرشته شده است . به آداب روحانیان متأدّب شوید تا برایتان آشکار گردد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: جمعه 97/3/4::: ساعت 5:56 عصر

این یادداشت را چندی قبل به بهانه روز معلم در کانالم منتشر کرده بودم:

امسال سی اُمین معلّمی استاد محمّد اکرمی است؛ رزمنده ای که پس از جنگ هم ندای امام راحل (ره) را لبیک گفت.

آن روح خدا پس از پذیرش قطعنامه 598 و پایان جنگ، ضمن پیام تاریخی اش سفارشی داشت که کمتر کسی - به خصوص از دولتمردان-  به آن توجه کرد.

خمینی کبیر فرمود: «امروز، روز هدایت نسل های آینده است» و رزمنده ها و انقلابی های کمتری توانستند علی رغم بودجه ناچیز و بی اعتنایی دولتمردان نسبت به این سفارش حضرت امام (ره) در این میدان بمانند و به تکلیف خود عمل کنند.

اما او در این میدان ماند و علاوه بر تربیت نسل های بعدی انقلاب، حتی شهیدانی را نیز پس از جنگ تربیت کرد؛ از شهید مبارزه با اشرار و امر به معروف و نهی از منکر تا شهید مدافع حرم.

پس از تبریک روز معلّم به این بهترین معلّم نسل های آینده پس از جنگ که افتخار شاگردی اش را داشتم، سی اُمین سال آشنایی با او و شاگردی اش را به خودم نیز تبریک می گویم.

گرچه به گَرد پای شاگردانش همچون شهیدان محمد عبدی، محسن سیفی، غلامرضا زبونی، علی خلیلی، محمدحسین محمدخانی و ... نرسیدم اما خدا را شکر هنوز محافظه کار نشدم، نان به نرخ روز خور نشدم، پاچه خوار نشدم، بی دغدغه و بی درد نشدم، با کج رفتاری انقلابی نماهای بی اخلاق مأیوس نشدم، شانه از زیر بار تکلیف خالی نکردم و همچنان تفکّر و رفتار طاغوتی را با هر قالب و در هر جایگاهی بر نمی تابم.

رزمنده بسیجی و شاگرد مکتب خمینی (ره)، استاد محمّد اکرمی در عمل به ما آموخت که زندگی همانا عقیده و جهاد است.


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


تکلیف الهی

همایون سلحشور فرد
زبان و قلم، شمشیر ماست برای دفاع از حق و حقیقت و زدن باطل؛ در ضمن کارشناس بهداشت محیط هستم و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک