سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 708176

  بازدید امروز : 32

  بازدید دیروز : 13

تکلیف الهی

 
خداوند، بنده ای را که دهان خود را می گشاید و می گوید : «بارالها ! به من روزی بده» ؛ ولی دست از طلبِ روزی می کشد، دشمن می دارد . [.امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: چهارشنبه 96/10/27::: ساعت 10:0 عصر

یکی از خبرگزاری ها به مناسبت سالروز فرار شاه، در پست اینستاگرامی اش از این واقعه تاریخی با عنوان «پایانی بر استبداد و خودکامگی» یاد کرده است (1).

اما در حقیقت بهتر بود می نوشت «شاه مستبد و خودکامه رفت»، چرا که استبداد و خودکامگی را پایانی نیست و به تعبیر آن روح خدا، هیچکس مأمون نیست از اینکه به دام شیطان نیفتد (2)

آن مسؤولی که از انتقاد برآشفته می شود (3)، آن مأموری که می گوید «تو چه حقی داری کانال و سایت داشته باشی و اظهار نظر کنی؟!» (4)، آن عواملی که علیه مردم عادی پرونده سازی می کند (5) و ... همه در مسیر استبداد و خودکامگی گام برمی دارند؛ چه خوششان بیاید و چه بدشان بیاید !

شهید همت در وصیت نامه اش می گوید «جامعه ما انقلاب کرده و چندین سال طول می کشد تا کم کم صفات و اخلاق طاغوت را از مغز انسان ها بیرون ببرد» (6)

اما چه بسا صفات و اخلاق طاغوت در بعضی افراد با سابقه انقلابی کم کم حلول کند و ارزش ها وارونه شود که در این باره قبلاً زیاد نوشته ام (7) و به خواست باز هم خواهم نوشت.

پس  باور کنید طاغوت فقط در خاندان پهلوی و اسلافش خلاصه نمی شود!

هرکس در هر لباسی، در هر جایگاهی، با هر سابقه ای و با هر ادعایی، رفتار و منش طاغوتی داشته باشد، همان طاغوت است.

و ما وظیفه داریم برای حفظ انقلاب، از بازگشت روحیه طاغوتی به هر فرد و مجموعه ای (از جمله خودمان) جلوگیری کنیم و بدانیم که تمایز انقلابی نمایی و انقلابی گرایی در میزان فاصله افراد از روحیات طاغوتی است!

پی نوشت ها:

1- صفحه اینستاگرام خبرگزاری فارس

2- صحیفه امام، ج‏14، ص 365؛ سخنرانی در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، 6 خرداد 1360

3- شهید آیت الله بهشتی: «آن مسؤولی که بی توجه به انتقادها باشد طاغوتی است که بر مستند کبریایی تکیه زده» (کتاب بایدها و نبایدها، صفحه 65)

4- کارمند را چه به فضای مجازی؟!+صوت

5- در مذمّت پرونده سازی برای مردم عادی+صوت

6- وصیت نامه شهید «حاج همت»

7- به عنوان نمونه: خاطره ای از طاغوتی گری یک مدیر حزب اللّهی


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


تکلیف الهی

همایون سلحشور فرد
زبان و قلم، شمشیر ماست برای دفاع از حق و حقیقت و زدن باطل؛ در ضمن کارشناس بهداشت محیط هستم و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک