سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 708230

  بازدید امروز : 14

  بازدید دیروز : 72

تکلیف الهی

 
زنهار که دانشمندان را سبک بشمری چرا که این کار تو را خوار می کند و مایه بدگمانی و وهم و خیال درباره تومی شود . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: جمعه 95/2/10::: ساعت 11:33 عصر

به بهانه بالا شهر نشینی دیوان عدالت اداری

پس از نقل مکان نهادهای دولتی همچون وزارت علوم و وزارت بهداشت از مکان هایی در مرکز شهر - که به خصوص برای افرادی که از شهرستان قصد رجوع داشتند، سهل الوصول و در دسترس بود- به مکان هایی واقع در بالاشهر(حوالی میدان صنعت) - که حتی برای اهالی پایتخت و به خصوص ارباب رجوعی که با وسائل نقلیه عمومی قصد مراجعت دارند، دور از دسترس و صعب الوصول است- این بار نوبت به یک نهاد حکومتی وابسته به قوّه قضائیه، یعنی«دیوان عدالت اداری» رسید تا در مسابقه تجمّل گرایی عقب نماند و از پارک شهر به ساختمانی شیک و نوساز و باکلاس واقع در بالاشهر (حوالی جنّت آباد) منتقل شود.

مدتی در پی نگارش متنی به این بهانه بودم تا اینکه سخنان استاد حسن رحیم پور ازغدی در سیمای جمهوری اسلامی با عنوان «حکومتی ها در ترازوی علی(علیه االسلام)» توجه مرا به خود جلب نمود:

«مسابقه گذاشتیم در ساختن ساختمان های شیک و بزرگ، بدون کارایی اقتصادی برای جامعه!

بانک هایمان یک جور، نهادهای حکومتی مان هم یک جور! ...

اصلاً کی گفته شماها باید در یک چنین ساختمانی بنشینید کار کنید؟!

اگر راست می گویید ما در توصیه های حکومتی داریم شماها باید بروید در محروم ترین و فقیرترین نقطه شهر ساختمان بگیرید!

این است شیعه!

ماها کم کم همه مان خزیدیم از پایین شهر به سمت بالای شهر، خیابان به خیابان و تغییر هویت دادیم از اینکه بین دفتر کار و میز کارها یک پرده می کشیدند زمان جنگ و انقلاب ... از همه اداره های الان هم بیشتر کار می گردند.

کم کم خزیدیم خیابان به خیابان بالا؛ ساختمان به ساختمان، خیابان به خیابان!

این حرف ها را 20 سال و 30 سال پیش که می گفتیم همه مان می گفتیم بله، این ها که جزو مسلمات است؛ ولی حالا که می گوییم همه مان می خندیم، دیدید چه قشنگ خندیدید همه؟!

به ریش خودمان می خندیم!»


مشاهده و دریافت کلیپ تصویری در سایت روشنگری

دانلود فایل صوتی

مشاهده و دریافت فایل کامل برنامه از سایت تلویبیون


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


تکلیف الهی

همایون سلحشور فرد
زبان و قلم، شمشیر ماست برای دفاع از حق و حقیقت و زدن باطل؛ در ضمن کارشناس بهداشت محیط هستم و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک