سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 710348

  بازدید امروز : 89

  بازدید دیروز : 88

تکلیف الهی

 
با اندرزهاست که غفلت زدوده می شود . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: سه شنبه 92/2/31::: ساعت 11:16 عصر

دیشب نزدیکای ساعت 8 شب بود که به منزل رسیدم. شبکه خبر تلویزیون را روشن کردم تا از صبح که از همه جا بی خبر بودم ببینم اوضاع مملکت و دنیا در چه حال است.

بعد از آرم اخبار 20 در تیتراژ خلاصه خبر، اولین خبر تصویری بود از محمد رویانیان؛ طبق معمول با پیراهن سفید، محاسن و تریپ یک حاج آقای تمام عیار مذهبی که به همه مشتاقان با خبر شدن از اوضاع کشور و جهان اعلام کرد: علی دایی، به حول و قوه الهی

وای که چقدر بی صبرانه پس از مدت ها کش و قوس منتظر انتخاب سرمربی برای تیم همچون شیر خفته جناب سردار بودیم.

مبارک باشد إن شاءالله تعالی حاج آقا سردار رویانیان!

یادم افتاد حضرتعالی در جشن نیمه شعبان سال گذشته وعده داده بودید تا سه سال دیگر یک تیم بااخلاق، ارزشی و متدیّن تحویل بدهید. احتمالاً به خاطر همین ملاحظات بود که انتخاب سرمربی از حساسیت ویژه ای برخوردار بود و قدری طول کشید.

معلوم است که یک تیم با آن خصوصیات مورد نظر، یک سرمربی بااخلاق و ارزشی و متدیّن هم می خواهد.

کسی که از فرط اخلاق مداری در مصاحبه هایش، مدتی ممنوع المصاحبه شد !

کسی که از فرط ارزش مداری هنگام بازی با تیم استیل آذین، دستور توقف بازی جوانمردانه را صادر کرد و گفت: "بازی جوانمردانه کافیست،کارتان را بکنید!"

کسی که از فرط تدیّن در شهر دین و اخلاق یعنی لاس وگاس منزل خریده !

بازم بگم! بگم؟!

حالا این فتوکلیپ از سخنان استاد حسن عباسی رو ببینید. مربوط به زمانی میشه که ایشون از دست رییس جمهور وقت نشان درجه یک شجاعت گرفتند.

اتفاقاً یکی از روزهای همین هفته بود که داشتم بعد از ظهر ضمن کار کردن، سخنرانی یکی از جلسات استاد حسن عباسی را گوش می کردم: "جوان ما باید سرش را بالا بگیرد و ببیند در دوره بعد از انقلاب اسلامی خیانتی بالاتر از این نبود که فوتبال مساله اول جامعه ما شد. این قدر این فوتبال را تبلیغ کردند و تلویزیون حکومت دینی آن را پخش کرد؛ یکی از مواردی که روی پل صراط از روسای صدا و سیما از اولی تا آخری سوال می‌کند و آنها باید پاسخ‌گو باشند این است که دلیل و توجیه‌تان برای این که صبح تا شب فوتبال را دغدغه جامعه ایرانی کنید چه بود؟ 

 حماقت بالاتر از آن، این بود که فوتبال را برای زنان و دختران کشور نیز مساله کردند. در دوره‌ای ده ساله مساله جامعه این شد که چرا زنان نمی‌توانند به استادیوم بروند و نهادهای خارجی قدرت پشت این قضیه ایستادند. یک دوره طولانی این مساله اتفاق افتاد و دولت چشم باز کرد و دید بی ‌سر و صدا ده هزار نفر زن فوتبالیست دارد. 

 لذا یکی از انحرافات و خیانت‌ها بسط فوتبال بوده نه به عنوان این که فوتبال یک ورزش است، بلکه به دلیل این که جامعه‌ای که اسیر فوتبال است جامعه‌ای است که جایی قانقاریای تیمی دارد و نابود شده است..."

 خلاصه ای از جلسه 328 از سلسله جلسات «طرح‌ریزی استراتژیک کلبه کرامت»

دانلود فیلم سخنرانی جلسه 328 از سلسله جلسات «طرح‌ریزی استراتژیک کلبه کرامت»

 یادداشت های مرتبط:

 بحران پرسپولیس، تیم محبوب مردمی! 

 تقدیم به رویانیان و شیر خفته اش+عکس


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


تکلیف الهی

همایون سلحشور فرد
زبان و قلم، شمشیر ماست برای دفاع از حق و حقیقت و زدن باطل؛ در ضمن کارشناس بهداشت محیط هستم و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت
 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک